بایگانی‌ها

بتمن، هیچکاک و فیلم نوآر!

بتمن، هیچکاک و فیلم نوآر!
بتمن، هیچکاک و فیلم نوآر!

پس از اکران «نبرد سیاره میمون‌ها» و استقبال خیره کننده آن، توانایی‌های مت ریوز به همه اثبات شد، حال به نظر می‌رسد امیدها برای هوادران «بتمن» رنگ حقیقت خواهد گرفت. پس از این موفقیت مت ریوز که فشارهای معمول ساخت بلاک باستر از روی دوشش برداشته شده با خیالی راحت‌تر «بتمن» را آماده اکران خواهد کرد. از مصاحبه‌ای که او اخیراً با New Trailer Buzz در مورد «بتمن» انجام داده است به نظر می‌رسد با بتمنی نوآر و کارآگاهی روبه رو خواهیم بود. مت ریوز در این مصاحبه گفته است:

«یکی از دلایلی که من در این پروژه غرق شده بودم احساسات و نگرانی‌هایی بود که از دوران کودکی نشأت می‌گیرد. در زمان کودکی من به طور همزمان ماجراهای سزار و بتمن را دنبال می‌کردم و در واقع باید بگویم که با آن‌ها زندگی می‌کردم. هر دوی آن‌ها شخصیت‌هایی بودند که تقدیرشان آن‌ها را در مسیر هدفی والا با مسیری که سرشار از فراز و نشیب و تصمیم‌هایی بود که گاهی درستی‌ آن‌ها زیر سؤال بود مواجه می‌شدند. این ماجراها من را از لحاظ احساسی بسیار تحت تأثیر قرار داده بودند. 

من در تمام فیلم‌هایم با حس هیچکاکی درونم و استفاده خاص از دوربین، سعی در روایتی از داستان داشتم که تماشاگر در مدت زمان فیلم به سختی بتواند بین خود حقیقی‌اش و کاراکتر فیلم تمایزی قائل شود و به خوبی خود را جای او قرار دهد. به نظرم بتمن من به سبک نوآر و کارآگاهی تعلق خاطر خاصی دارد و با مقدار زیادی ماشین‌سواری همراه خواهد بود. تمام تلاش من بر این است که مخاطب با تمام وجودش بتمن فیلم را درک کند و حدود دوساعت جای او زندگی کند.»

«بتمن» که از پروژه‌های در دست ساخت دی‌سی و از مجموعه «لیگ عدالت» این کمپانی محسوب می‌شود در سال 2018 اکران خواهد شد. پس از موفقیت «زن شگفت‌انگیز» به نظر می‌رسد دی‌سی از بحران سه فیلم قبلی از مجموعه «لیگ عدالت» که از اسقبال پایینی برخوردار شده بودند خارج شده و در مسیر درستی قرار گرفته است.