بایگانی‌ها

وقت خداحافظی با مارول رسیده؟

وقت خداحافظی با مارول رسیده؟
وقت خداحافظی با مارول رسیده؟

رابرت داونی جونیور سه بار برنده‌ی گلدن گلوب و دو بار نامزد اسکار شده اما بیش‌تر از هرچیزی به عنوان تونی استارک در لباس مرد آهنی شناخته می‌شود.

بنا صحبت‌های داونی جونیور با شبکه‌ی خبر استرالیا به نظر می‌رسد دیگر از بازی کردن در نقش تونی استارک خسته شده است:

«همه به من می‌گویند که نقش مرد آهنی مثل لباسی است که برای تو دوخته شده اما من نمی‌خواهم پنج شش فیلمی را که کار کرده‌ام فقط به این خاطر که یکی دیگر هم بسازیم خراب کنم. ترجیح می‌‍‌دهم قبل از این که خجالت آور شود کار را تمام کنم.»

اگر حضور تونی استارک را در چند فیلم از جهان سینمایی مارول حساب نکنیم فقط سه فیلم «مرد آهنی» به تنهایی 2.4 میلیار دلار فروخته اند. چنین فروشی از آن موفقیت‌هایی است که کم‌تر بازیگری می‌تواند از خیر ادامه دادنش بگذرد.

«من می‌توانستم بعد از انتقام جویان بگویم که این بهترین چیزی است که می‌توانستیم انجام دهیم و بهتر است دیگر ادامه ندهیم اما برای من آدم‌ها و فرصت‌ها بسیار مهم است مثل کار کردن با برادران روسو که تحسینشان می‌کنم.»

 جدای از این دیدگاه منفی داونی جونیور نسبت به آینده‌ی جهان سینمایی مارول، او در فیلم تازه‌ی کمپانی، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» هم حضور دارد:

«درباره‌ی “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” این حس بهم دست داد که دوباره به اتاق نویسندگان بازگشته‌ایم مثل کاری که با “مرد آهنی” انجام دادیم. این طور نبود که از من می‌خواهند فقط در فیلم حضور داشته باشم و همان کاری را که می‌گویند انجام دهم بلکه ازمان خواستند ایده‌های خودمان را هم وارد کنیم.»

اسپایدرمن جدید این روزها روانه‌ی پرده سینماها شده و یکی از نقاط قوت فیلم ظاهرا حضور متفاوت رابرت داونی جونیور در نقش آيرن من است که در درام قصه و شکل‌گیری کاراکتر اسپایدرمن تاثیر چشمگیری داشته.