بایگانی‌ها

فیلم انگلیسی با پول آمریکایی‌ها!

فیلم انگلیسی با پول آمریکایی‌ها!
فیلم انگلیسی با پول آمریکایی‌ها!

کم‌تر از سه هفته تا اکران رسمی «دانکرک»، جدیدترین ساخته‌ی کریستوفر نولان باقی مانده است و مطابق با انتظار این کارگردان پر سر و صدای هالیوودی نشست‌های خبری و مصاحبه‌های گوناگون خود را شروع کرده تا همه‌ی حواس‌ها را به اکران بلاک‌باستر جنگ جهانی دوم خود معطوف کند.
یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای این فیلم نزدیک کردن مخاطب آمریکایی به این روایت است، بدلیل اینکه مخاطب آمریکایی با توجه به نقش مهم آمریکا به عنوان طرفی از ماجرا، اطلاعات چندانی از عملیات دینامو که در آن نیروی هوایی و دریایی انگلستان، به نجات هزاران سرباز متفقین گرفتار در ساحل دانکرک می‌پردازد نداشته و از لحاظ تاریخی جایگاه کسب شده این حماسه در ادبیات بریتانیا و کشورهای اروپایی را ندارد. نولان در مصاحبه‌ی اخیر خود در این مورد گفته است: «استودیوها علاقه خاصی به روایت یک داستان آمریکایی را دارند، در داستان ما آمریکا تقریباً هیچ نقشی ندارد. من مدت‌ها در تلاش برای عملی کردن این پروژه را داشتم اما تا اعتماد و بودجه لازم را از طرف استودیو کسب نکردم این کار را شروع نکردم. من شانس این را داشتم که یک فیلم بریتانیایی بسازم آن هم با بودجه‌ی کاملاً آمریکایی!‍ تلاش من حفظ و ارائه‌ای با درکی همه جانبه بوده است.»
وعده قابل توجه دیگر سازندگان در مورد وجه بصری فیلم نولان است، سازندگان وعده کرده‌اند تجربه‌ای همانند واقعیت مجازی بدون هدست و در سالن سینما خواهید داشت.
«دانکرک» داستان یک عملیات نظامی واقعی در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. ۷۷ سال پیش نیروهای متفقین در عملیاتی معجزه‌آسا گروهی از سربازان آلمانی را در منطقه دانکرک محاصره کردند. نولان قصد دارد که در فیلم جدید خود این عملیات را با کمک هویتما فن هویتما فیلمبردار، هانس زیمر موزیسین و بازیگرانی چون تام هاردی، کنت برانا، مارک رایلنس، سیلیان مورفی و هری استایلز به تصویر بکشد.