بایگانی‌ها

اسپیلبرگ به روایت HBO

اسپیلبرگ به روایت HBO
اسپیلبرگ به روایت HBO

استیون اسپیلبرگ آنقدر فیلم‌های بزرگ و درست حسابی در طول چندین دهه ساخته که گاهی اوقات یادمان می‌رود جزو بزرگترین فیلمسازان تاریخ است. شاید یک مستند تازه از اچ بی او بتواند یادمان بندازد که مرد پشت دوربین‌های «آرواره‌ها»، «مهاجمان مقبره‌ گمشده»، «ای تی:موجود فرازمینی»، «پارک ژوراسیک» و «فهرست شیندلر» یک گنجینه گران بها برای سینما است.

 اچ‌بی‌او اعلام کرده که مستند «اسپیلبرگ» در تاریخ 15 مهر 1396 رونمایی خواهد شد:

«استیون اسپیلبرگ فهرستی از آثار بی‌رقیب و پیشگامانه‌ای را در طول فعالیت نزدیک به پنجاه ساله‌اش به یادگار گذاشته. به منظور بررسی سیر تکامل بدنه‌ی نمادین آثارش، سوزان لیسی مصاحبه‌ی 30 ساعته‌ای را با او انجام داده‌است. مصاحبه‌ای که کودکی تلخ و شیرین، وسواسش درباره‌ی فیلمسازی، کارهای پیشگامانه‌اش در سال‌های ابتدایی فعالیت، خیزش شهرتش در زنجیره‌ای از بلاک باسترهای فوق‌العاده، پیش‌تازی‌اش در آثار جدی دراماتیک اخیر و روابط شخصی و کاری که در این سال‌ها تجربه کرده را در برخواهد گرفت. نتیجه، نگاهی صمیمی و قابل توجهی است که روایت اول شخص اسپیلبرگ را با مکاشفه‌ای در عمق پروسه‌ی خلق و ساخت وساز، با تمرکز بر مضامین تکرار شده در آثارش مانند جدایی و مصالحه، وطن پرستی، انسانیت و شگفتی شامل خواهد شد.»

«اسپیلبرگ» توسط سوزان لیسی مستند سازی برنده امی، تهیه و کارگردانی شده‌است. فهرست مصاحبه شوندگان اسامی مانند جی.جی آبرامز، کریستین بیل، درو بریمور، کیت بلانشت، فرانسیس فورد کاپولا، دنیل کرگ، دنیل دی لوییس، برایان دی پالما، لورا درن، لئوناردو دی کاپریو، ریچارد دری‌فوس، راف فاینس، هریسون فورد دیوید گفن، تام هنکس، داستین هافمن، هالی هانتر، جفری کاتزنبرگ، بن کینگزلی، کاتلین کندی جورج لوکاس، لیام نیسن، مارتین اسکورسیزی، اوپرا وینفری و رابرت زمه‌کیس را در بر گرفته است.