بایگانی‌ها

افتتاح جشنواره ونیز با فیلم الکساندر پین

افتتاح جشنواره ونیز با فیلم الکساندر پین
افتتاح جشنواره ونیز با فیلم الکساندر پین

تنها یک ماه تا آغاز جشنواره ونیز باقی مانده است. جشنواره‌ای که در سال‌های اخیر توانسته نخستین نمایش چند فیلم مهم از فصل جوایز هرسال را به خود اختصاص دهد و از این رو اهمیت دوچندانی یافته است.

به نقل از ددلاین، صبح امروز فیلم افتتاحیه جشنواره اعلام شد و «کوچک کردن» ساخته جدید الکساندر پین فیلمساز نام‌آشنای آمریکایی روز 30 آگوست به‌عنوان نخستین اثر در ونیز به نمایش درخواهد آمد. مت دیمون، کریستین ویگ، کریستف والتز، الک بالدوین، نیل پاتریک هریس، جیسون سودیکیس و هونگ چائو بازیگران فیلم هستند. داستان «کوچک کردن» در آینده‌ای نه‌چندان دور روایت می‌شود که انسان‌ها در آن قادرند بدن خود را تا یک هشتم سایز اصلی کوچک کنند تا راهی باشد برای حل مشکل ازدیاد مصرف و اتمام منابع طبیعی کره زمین.

این نخستین فیلم کارنامه پین است که در ونیز به نمایش در می‌آید. بنابراین با حضور این فیلم و احتمالا فیلم کمدی-جنایی جورج کلونی «سابربیکون» در ونیز امسال، کمپانی پارامونت درخشش چشمگیری در بازار خواهد داشت. چرا که حضور در ونیز، یعنی امکان حضور در جشنواره تلوراید و حتی تورنتو که شانس دیده شدن فیلم‌ها در جوایز مهم را بسیار افزایش می‌دهد.

«کوچک کردن» از 22 دسامبر در سینماهای جهان اکران می‌شود.