بایگانی‌ها

مثلث اسکورسیزی، دنیرو، دی‌کاپریو؛ احتمالا سال آینده

همکاری تازه دی کاپریو با اسکورسیزی
همکاری تازه دی کاپریو با اسکورسیزی

خبر مهم روز برای طرفداران مارتین اسکورسیزی این است که علاوه بر آغاز قریب‌الوقوع فیلمبرداری «مرد ایرلندی»، این فیلمساز باسابقه درحال فراهم کردن مقدمات ساخت دیگر پروژه جنایی خود است که پیش‌تر از آن صحبت کرده بود.

طبق اظهاراتی که دانته فرتی، مدیر هنری دیرپای فیلم‌های اسکورسیزی، در گفتگو با ورایتی اظهار داشته است، مارتین اسکورسیزی قرار است فیلمبرداری «قاتلین بدرِ ماه می» را بهار سال آینده انجام دهد و هم‌اکنون تیم تولید درحال انتخاب لوکیشن‌ها است. پیش از این از احتمال فراوان حضور رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم صحبت شده بود.

همچنین از داستان فیلم که براساس ماجرای واقعی اعضای قبیله اوسیج ایندین اقتباس شده است. قبیله‌ای که پس از اکتشاف نفت در سرزمین‌هایشان در دهه بیست میلادی قرن گذشته، به صورت سازمان یافته به قتل رسیدند. FBI به پرونده وارد شد تا گره آن را بگشاید، اما به شکل ناشیانه‌ای سر و ته قضیه را هم آورد. این خط کلی داستان فیلم است که به نظر می‌رسد از کتابی به همین نام نوشته دیوید گرن اقتباس شده باشد. داستانی با پتانسیل بالا که اگر طبق شنیده‌ها قرار باشد به دست اریک راث («نفوذی»، «مونیخ»، «مورد عجیب بنجامین باتن») بیفتد، توقع یک فیلمنامه درخشان اصلا بیجا نخواهد بود. بنابراین این داستان و این فیلمنامه‌نویس و این کارگردان و این گروه بازیگران، یادآور دوران فیلم «مرحوم» است و از همه نظر نوید ساخت یک اثر فوق‌العاده را می‌دهند.

هرچند، تولید پروژه با چالش‌هایی روبرو است که آماده شدن آن به این سرعت را کمی زیر سوال می‌برد. اولا پروسه فیلمبرداری «مرد ایرلندی» از آگوست تا دسامبر امسال به طول می‌انجامد و حداقل همین اندازه زمان برای مراحل پس از تولید از جمله ساخت جلوه‌های ویژه و برنامه‌ریزی برای توزیع در فصل جوایز سال آینده لازم است. از طرفی هم می‌دانیم اسکورسیزی در یک زمان هرگز ذهنش را درگیر بیش از یک پروژه نمی‌کند. بنابراین بعید است پیش از پایان کامل مراحل ساخت «مرد ایرلندی»، فیلمبرداری کار جدید آغاز شود. بعلاوه، کمپانی ایمپرتیو انترتینمنت که وظیفه تولید اثر را برعهده دارد، اعلام کرده هنوز برنامه زمان‌بندی مشخصی برای آغاز پروژه درنظر نگرفته است.