بایگانی‌ها

سبقت میمون‌ها از اسپایدرمن

سبقت میمون‌ها از اسپایدرمن
سبقت میمون‌ها از اسپایدرمن

 فیلم جدید مت ریوز که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است، توانست در روز جمعه با نمایش در 4022 سینمای آمریکای شمالی، 18 میلیون دلار فروش کند، این درحالی است که «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» با در اختیار داشتن 326 سالن بیشتر تنها 14 میلیون دلار فروخت.

 فیلم جدید ابرقهرمانی کمپانی مارول امید اول فروش تابستان امسال به حساب می‌آید و اگر وضعیت جمعه در روزهای بعد ادامه یابد، رتبه اول گیشه افتتاحیه آمریکای شمالی را از دست خواهد داد که خبر خوبی برای طرفداران مرد عنکبوتی نخواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود فروش فیلم جدید سری «سیاره میمون‌ها» در هفته نخست بتواند به مرز 55 میلیون دلار برسد، رقمی که همچنان از نسخه سال 2014 این مجموعه پایین تر است. «طلوع سیاره میمون‌ها» توانسته بود به فروش افتتاحیه بی‌نظیر 72.6 میلیون دلار را تجربه کند.

داستان «نبرد سیاره میمون‌ها» دو سال بعد از ماجراهای فیلم دوم اتفاق می‌افتد و دیگر خبری از شخصیت‌های انسانی فیلم‌‌های قبلی نیست. این بار رهبری انسان‌ها را کلنل با بازی وودی هرلسون بر عهده دارد، یک فرمانده نظامی که کمر بسته به نابودی میمون‌ها و تنها راه پیروزی را هم از میان برداشتن سزار می‌داند.

اگر قسمت‌های قبلی درباره‌ی شکل‌گیری یک تمدن جدید از دل توحش و اهمیت برخورد دو فرهنگ متفاوت بود، داستان این بار درباره‌ی تقابل ناگزیر دو نیروی متقابل است. زمانی که دیگر مذاکره و روابط مسالمت‌آمیز به بن‌بست رسیده و رقابت بر سر قدرت به خون و گلوله رسیده است. همانطور که «طلوع سیاره‌ میمون‌ها» در قالب یک داستان علمی-تخیلی نگاه عمیقی داشت به مفاهیمی چون انقلاب و قدرت، باید دید که «نبرد سیاره میمون‌ها» درباره‌ی جنگ چه می‌گوید. به ویژه که نمایش فیلم در دوران ریاست جمهوری دانلد ترامپ و هواداران تندرو و جنگ‌طلبش می‌تواند آبستن تعابیر و تفاسیر تازه‌ای باشد.