بایگانی‌ها

شیرشاه، علاءالدین، دامبو و اونجرها!

شیرشاه، علاءالدین، دامبو و اونجرها!
شیرشاه، علاءالدین، دامبو و اونجرها!

بازسازی‌های دیزنی از انیمیشن‌هایش ادامه دارد و این بار جان فاوریو («کتاب جنگل») قرار است یکی دیگر از انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی را بازسازی کند.

 به تازگی در نمایشگاه D23 ، نمایشگاه اختصاصی طرفداران دیزنی، خبرهایی از این پروژه منتشر شده است. جیمز ارل جونز(دارث ویدر) دوباره به نقش موفاسا، شیرشاه و پدر سیمبا بارخواهد گشت و دونالد گلاور(«آتلانتا») در نقش خود سیمبا صحبت خواهد کرد. بیلی ایچنر و سث راجن هم تیمون و پومبا را زنده خواهند کرد. جان الیویر هم به جای زازو، پرنده‌ی پیشکار شاه صحبت خواهد کرد.

بزرگترین خبر منتشر شده اما خبری است که هنوز به طور رسمی تایید نشده. از گوشه و کنار صحبت‌هایی شنیده می‌شود که احتمال دارد هیو جکمن ستاره‌ی تازه بازنشسته شده از مجموعه‌ی «مردان ایکس» نقش شرور قصه، اسکار برادر شاه موفاسا و عموی سیمبا را بازآفرینی کند.

 البته این خبر هنوز تایید نشده. اتفاق دیگری که در این نمایشگاه افتاده، نمایش تکه‌ای از این فیلم است که توجهات بسیاری را به خودش جلب کرده. مانند «کتاب جنگل» در «شیرشاه» هم باید از جان فاوریو انتظار حیوان‌های سخنگوی واقعی را داشته باشیم. صحنه‌ی نمایش داده شده بازسازی همان صحنه‌ی مشهور بلند کردن سیمبا توسط رافیکی است که حتی بعضی از طرفدارها را به گریه انداخته. «شیرشاه» در تیر 1398 به نمایش درخواهد آمد.

خبر دیگری که از نمایشگاه طرفداران دیزنی بیرون آمده درباره‌ی بازسازی «دامبو»(1941) توسط تیم برتون است. این پروژه هم به احتمال زیاد مانند بازسازی‌های اخیر دیزنی به صورت حرکت- زنده با کمی انیمیشن ساخته خواهد شد. تیم برتون در جوانی پیش از آن که کارگردانی را به طور حرفه‌ای آغاز کند در استودیوی دیزنی به عنوان انیماتور مشغول کار شد که البته پس از مدتی از استودیو بیرون آمد.

 آخرین همکاری جدی برتون و دیزنی بازمی‌گردد به کارگردانی فیلم موفق «آلیس در سرزمین عجایب» در سال 2010. دیزنی اهرن کروگر نویسنده‌ی «ترنسفورمرز: عصر انقراض» ، «ترنسفورمرز3» و «جیغ3» را بر روی کار بر اقتباسی از نسخه‌ی اصلی گذاشته.

برتون در ادامه‌ی کار کردن با بازیگرانی که به آن‌ها علاقه دارد کالین فارل را در نقش پدر تنهای اهل کنتاکی انتخاب کرده. دنی دویتو برای نقش مدیچی، مردی که سیرک کوچکتر را اداره می‌کند در نظر گرفته شده و مایکل کیتون شرور فیلم، وندمیر را بازآفرینی خواهد کرد. اوا گرین هم کلت، بندباز فرانسوی را زنده خواهد کرد. «دامبو» در فروردین 1398 به روی پرده‌ی سینماها می‌آید.

اتفاق دیگری که در نمایشگاه D23 افتاد نمایش صحنه‌هایی از پشت صحنه‌ی فیلم تازه‌ی جنگ‌های ستاره‌ای «آخرین جدای» بوده. نکته‌ی دیگر این بود که به نظر می‌رسید دیزنی برای دنیای ابر قهرمانانش تیزری از «ثور:راگنوک» و یا «پلنگ سیاه» نمایش داد اما به جای آن کوین فیج، رییس استودیوی مارول بازیگران «انتقام جویان: جنگ بینهایت» را به روی سن دعوت کرد و همه را سوپرایز کرد. سپس بخش‌هایی از این فیلم پخش شد که طبق واکنش‌ها به نظر می‌رسد قرار است مرزهای بزرگی و عظمت بلاک باسترها را جا به جا کند. «نبرد بینهایت» به نیمه‌های تولید خود رسیده و قرار است تمام جهان سینمایی مارول از «انتقام جویان» تا «محافظان کهکشان» و «دکتر استرنج» را به هم وصل کند.

اتفاق دیگر این نمایشگاه نمایش تیزری از «بازگشت مری پاپینز» بود. داستان «بازگشت مری پاپینز» سال‌ها بعد از داستان «مری پاپینز» اصلی رخ می‌دهد و مریل استریپ در فیلم نقش خواهر مری، تاسپی پاپینز را بازی کرده. امیلی بلانتز پس از گذشت پنجاه سال از نسخه‌ی اصلی با بازی جولین اندروز، دوباره به این نقش جان داده است.

در این میان استودیوی والت دیزنی نام‌های بازیگران بازسازی «علاءادین» را اعلام کرده است. فیلم را گای ریچی («شرلوک هلمز») کارگردانی خواهد کرد و فیلمنامه را جان آگوست («ماهی بزرگ») نوشته. ناومی اسکات نقش جزمین را بازی خواهد کرد. بیل اسمیت برای نقش جنی، غول چراغ جادو انتخاب شده و منا مسعود به علاءالدین، ولگرد کوچه‌های بغداد جان خواهد داد.