بایگانی‌ها

زامبی‌ها از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر اند!

زامبی‌ها از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر اند!
زامبی‌ها از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر اند!

علی عابدی

«مردگان متحرك» اقتباس سریالی شبكه ای ام سی از كمیك بوكی داستانی با همین نام در كنار «بازی تاج و تخت»، محبوب ترین سریال ادامه دار حال حاضر تلویزیون است كه بر خلاف اخبار منتشر شده از سریال ای ام سی، به نظر خیال تمام شدن هم ندارد.

در شش فصل گذشته شخصیت‌ها به خوبی پرداخت شده‌اند و حال فصل برداشت از این همه پرداخت فرا رسیده. تریلر رونمایی شده در كامیك‌كان نشان دهنده‌ی بزرگترین تولید این مجموعه در سیر داستانی آن است.

 فصل جدید سرشار از درگیری‌های خونین میان بازماندگانی است که قسر در رفتن از دست واكرها دیگر برایشان به زنگ تفریح و عادتی روزمره تبدیل شده. نبرد در حال حاضر میان اجتماعات و قبایل جدید پسا آخرالزمانی ماجرا است. طبق روال داستان در ابتدای هر فصل یك حاکم شرور معرفی می‌کرد كه در انتها توسط قهرمان اصلی یعنی ریك و دار و دسته اش به زوال کشیده می‌شد. اما این روال در چند فصل میانی آسیب شدیدی به چهارچوب روایی اثر وارد كرده بود و تكرار مكررات هم هیچ گاه مورد پسند مخاطب نبوده. سازندگان از فصل پنج فرم روایی قصه را نیز تغییر دادند و روایت موازی را جایگزین داستان خطی كردند، اما هیچ كدام از این كارها به اندازه‌ی ورود شروری جذاب مانند نیگان برای تقابل با ریك به كمك قصه نیامد. وجود نیگان و خدمتكار باوفایش لوسی به قدری در داستان نشسته كه عرصه برای قدرت نمایی ریك بشدت تنگ شده است. تصاویر جدید از فصل هفتم نوید نبردی جذاب و پرخون را می‌دهد، نبردی میان بازماندگانی كه واكرها را به زانو درآورده‌اند و به دنبال گسترش قلمروی خود و تصاحب دنیای جدید یعنی دنیای مردگان هستند. تغییر مواضع قدرت قربانی‌های زیادی را می طلبد و ریك و دوستانش كه با پادشاه نیز متحد شده‌اند قصد براندازی تفكر نیگان را دارند. تفكری كه با نمایش نشانه‌های مرموزش در فصل پیش، دامنه ی قدرت و اختیارش به طور مرموزانه‌ی وسعت بخشیده و باید منتظر هرگونه سورپرایزی از جانب این تفكر فاشیستی پسا آخرالزمانی باشیم.

فصل 8 در تاریخ ٢٢ اكتبر پخش خواهد شد و هواداران این فرانچایز خونین باید تا آن زمان منتظر بمانند. اولین ویدیوی منتشر شده از فصل جدید سریال را با زیرنویس فارسی اختصاصی در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.