بایگانی‌ها

خبرهای بد از «برج تاریک»

خبرهای بد از «برج تاریک»
خبرهای بد از «برج تاریک»

با توجه به اخبار می‌شود مطمئن بود که «برج تاریک»، اولین فیلم بیگ‌پروداکشن نیکولای آرسل به اثر خیلی خوبی تبدیل نشده است.

بسیاری به این نکته فکر می‌کنند که جطور اثر مغناطیسی پر از جزییات استیون کینگ را می‌شود به یک فیلم تبدیل کرد و به نظر می‌رسد هنوز فیلم نتوانسته انتظارات بیننده‌ها را برآورده کند. نکته اما اینجاست که «برج تاریک» برای رسیدن به سینماها در هفته‌ی آینده راه پر فراز و نشیبی را طی کرده.

 مشکلات زمانی شروع شد که پاییز گذشته فیلم در نمایش آزمایشی با جلوه‌های ویژه‌ی ناتمام، واکنش‌های بسیار منفی از مردم دریافت کرد. به نظر می‌رسید که بیننده‌ها با داستان ارتباط برقرار نکرده و احساس سردرگمی داشته‌اند که در نهایت  به فیلمی بی‌تاثیر تبدیل شده بود.

شرایط آنقدر وخیم شده بود که سونی تصمیم به آوردن کارگردانی با تجربه‌تر برای تدوین گرفته بود اما در نهایت تدوین در اختیار نیکولای آرسل ماند. در این بین استودیوی سونی با ام آر سی یکی از سرمایه گذاران اصلی به مشکل خورده بود. دلیل این مشکل قرارداد بین این دو شرکت ذکر شد که قراردادی که حق کنترل تمام عناصر فیلم را از تولید تا بازار یابی به ام آر سی داده بود. این قرارداد باعث شد دو کمپانی برای موافقت روی بسیاری از مسائل فیلم به مشکل بر بخورند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که با خرج کردن 6 میلیون دلار بیشتر صحنه‌هایی را دوباره بازسازی کنند که به پرداخت شخصیت ادریس البا برای نفرتش از مرد سیاه پوش (متیو مک کانهی) کمک کند.

فیلم «برج تاریک» به کارگردانی نیکولای آرسل که از فیلم‌های پیشین او می‌توان به نسخه سوئدی «دختری با خالکوبی اژدها» و «یک رابطه سلطنتی» محصول سینمای دانمارک اشاره کرد، فیلمی در ژانر وسترن، وحشت، علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک است که از سری کتاب‌های استیون کینگ به همین نام اقتباس شده است.

پیش از این آثار درخشان زیادی در تاریخ سینما از کتاب‌های استیون کینگ اقتباس شده است، که از آن‌ها می‌توان به «کری» به کارگردانی برایان دیپالما، «درخشش» به کارگردانی استنلی کوبریک، «رستگاری در شاوشنگ» و «مسیر سبز» و «مه» به کارگردانی فرانک دارابونت اشاره کرد. داستان فیلم درمورد مردی به نام جیک، که به تازگی با غم از دست دادن پدر قهرمانش دست و پنجه نرم می‌کند است که پس از قرار گرفتن در معرض یک مسمومیت دچار رِؤیاهای ترسناک آخرالزمانی شده و در عقلانیت خود دچار تردید می‌شود و پس از وقوع حوادث عجیب و غریب دیگر به دنیایی دیگر می‌گریزد.

«برج تاریک» یکی از شانس‌های اصلی فتح گیشه در تابستان امسال است که می‌تواند فتح بابی باشد برای ورود متیو مک‌کانهی به دنیای آثار عظیم و فانتزی هالیوودی.