بایگانی‌ها

سفر به ماه و همکاری با نت‌فلیکس

سفر به ماه و همکاری با نت‌فلیکس
سفر به ماه و همکاری با نت‌فلیکس

اگر دو فیلم اول دیمین شزل، کارگردان جوان و مشهور این روزهای هالیوود را دیده باشید، حتما از علاقه او به موسیقی (خصوصا جاز) باخبرید. با آن‌که او این روزها سرگرم پیش تولید فیلم زندگی‌نامه نیل آرمسترانگ به‌نام «اولین انسان» است و گفته شده بود در آن از ترانه و آهنگ و رقص خبری نخواهد بود، خبر تازه نشان می‌دهد او بدون موسیقی دوام نمی‌آورد!

نت‌فلیکس به‌تازگی اعلام کرده که طرح سریال «ادی» مورد موافقت قرار گرفته و با حضور شزل به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی، ساخته خواهد شد. یک سریال درام-موزیکال هشت قسمتی که قرار است فرانسه فیلمبرداری شود و به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی خواهد بود. ساخت موسیقی اثر برعهده یک نام معروف در دنیای موسیقی است: گلن بالارد، برنده شش جایزه گرمی و سازنده آثاری چون «بد» مایکل جکسون و «قرص ریز شکسته» آلن موریست وظیفه آهنگسازی کار را برعهده داشته و جک تورن («گنجینه ملی»، «جنگ ستارگان: امیدی تازه») فیلمنامه را می‌نویسد.

این درام موزیکال در پاریس معاصر با فرهنگ‌های گوناگون می‌گذرد و حول یک کلاب، صاحبش، گروه موسیقی آن و شهر پرآشوب محل زندگی‌شان می‌گذرد. شزل هلاوه بر کار تهیه، کارگردانی دو اپیزود اول را نیز خود انجام می‌دهد و می‌توان فهمید چقدر از بازگشت به وجه موزیکال سبک فیلمسازی خود خوشحال خواهد بود. او ابراز داشته است: «من همیشه آرزوی فیلمبرداری در پاریس را داشته‌ام. بنابراین دو برابر اشتیاق دارم تا برای این داستان با جک و گلن و آلان همکاری کنم. از این‌که برای این کار توانستیم خانه‌ای چون نت‌فلیکس پیدا کنیم هم حسابی هیجان‌زده‌ام.»

اریک بارمک، نایب رئیس بخش آثار اوریجینال بین‌المللی نت‌فلیکس نیز طی سخنانی از شزل تمجید کرده است: «از رابطه پیچیده و پرشور بین یک نوازنده جاز و آموزگارش در “ویپلش” گرفته تا آواز خیره‌کننده دو عاشق شیدای لوس‌آنجلسی در “لالالند”، کار دمین بسیار پرشور و هیجان‌انگیز است. پروژه‌های او همگی ریتم خودساخته دارند و ما شدیدا از حضور او ، جک، آلان، گلن و تیم تولید خوشحالیم و امیدواریم بتوانند با “ادی “استایل خود را به نت‌فلیکس هم اضافه کنند.» این یک پروژه بزرگ دیگر برای نت‌فلیکس است. موزیکال‌ها معمولا بسیار پرخرج هستند؛ همان‌طور که این شبکه استریم آلاین سر پروژه افسارگسیخته «گِت داون» باز لورمن سختی‌هایش را چشید. با این‌حال این یکی به نظر مسیر هموارتری تا موفقیت دارد.

از طرف دیگر هالیوود ریپوتر گزارش داده که جان برتال، بازیگر آثاری چون «واکینگ دد»، «گرگ وال استریت» و «شبح نویسنده» به گروه بازیگران پروژه «اولین انسان» پیوسته است. پیش از این حضور رایان گاسلینگ، کایل چندلر، کوری استول و جیسون کلارک در این فیلم که قرار است فیلمبرداری آن از ماه نوامبر در آتلانتا آغاز شود، قطعی شده بود.

«اولین انسان» که با فیلمنامه‌ای به قلم جاش سینگر (اسپات‌لایت) و براساس کتابی نوشته جیمز هایدن ساخته می‌شود، روایتی است اول شخص از ماموریت خطیر ناسا در نشاندن نخستین انسان بر سطح کره ماه؛ داستانی که با تمرکز بر سال‌های 1961-1969 و شخصیت نیل آرمسترانگ، نخستین انسانی که روی کره ماه قدم زد، پیش می‌رود.

آیزاک کلاوسنر تهیه‌کننده اجرایی این پروژه است که توسط یونیورسال و با سرمایه‌گذاری مشترک کمپانی دریم ورکز ساخته می‌شود. «اولین انسان» 12 اکتبر سال 2018 به سینماها خواهد آمد.