بایگانی‌ها

درخشش آنجلینا جولی و اما استون در تلوراید

درخشش آنجلینا جولی و اما استون در تلوراید
درخشش آنجلینا جولی و اما استون در تلوراید

فقط گری اولدمن نیست که با اولین نمایش «تاریک‌ترین ساعت» به‌عنوان مدعی جدی اسکار میخ خودش را محکم کوبیده. واکنش‌ها از درخشش آنجلینا جولی و اما استون هم در این جشنواره خبر می‌دهد.

فیلمسازی درباره‌ی بازمانده‌ها از جمله چیزهایی است که  چند سال اخیر آنجلینا جولی را کاملا تغییر داده است. امسال آنجلینا جولی با فیلم تازه‌اش «اول پدرم را کشتند» در جشنواره‌ی تلوراید حضور یافت. فیلم که برای نتفلیکس ساخته شده با توجهات و تحسین‌های بسیاری مواجه شده است.

آنجلینا جولی با شش فرزندش در این جشنواره حضور یافت. فیلم که توسط او کارگردانی و نوشته شده به زندگی لونگ اونگ در کودکی می‌پردازد. اونگ در کودکی سربازی زیر نظر رژیم خمرهای سرخ بوده است که کنترل کامبوج را در سال 1975 به دست گرفتند. این فیلم معنای خاصی برای آنجلینا جولی دارد به این دلیل که مادوکس یکی از فرزندانش را از یتیم‌خانه‌ای در کامبوج به فرزندی قبول کرده است. او درباره‌ی تجربه‌ی نمایش فیلم در کامبوج در تراس فیل انگکور وات چنین گفت: «این مکان برای کامبوجی‌ها بسیار  مهم است. نمایش دادن فیلم در فضای بیرون تجربه‌ی فوق العاده‌ای بود. اینکه ببینی همه در حال تماشایش هستند بسیار تاثیرگذار است. بسیاری از آن‌ها گفتند که آن شب اولین شبی بود که توانستد راجع به این اتفاقات صحبت کنند.»

اتفاق دیگر جشنواره‌ی تلوراید بازگشت پیروزمندانه‌ی اما استون با فیلم «نبرد جنسیت‌ها» است. «نبرد جنسیت‌ها» به کارگردانی جاناتان دی‌تون و والری فاریس(لیتل میس سان‌شاین) حول مسابقه‌ی افسانه‌ای تنیس سال 1973 بین بیلی جین کینگ تنیس باز زن و تنیس باز مرد افسانه‌ای رابی گیگز روایت می‌شود.

دی تون و فاریس در جشنواره‌ی تلوراید در مصاحبه‌ای چنین گفتند: «چیزی که برایمان مهم بود این بود که درباره‌ی زندگی شخصی بیل جین بیشتر بدانیم  و داستانی را که تا پیش از این گفته نشده تعریف کنیم.» دیسون و فاریس در ادامه اشاره کردند: «از سال 2015 یعنی زمانی که فیلم را شروع کرده‌ایم اتفاقات بسیاری افتاده است. چرا که احتمال این که حتی یک زن رییس‌جمهور شود وجود داشت.» بازخوردهای فیلم توسط کسانی که فیلم را دیده‌اند همه مثبت بوده و بسیاری از بازی تحسین برانگیز اما استون در نقش تنیس‌باز زن تمجدید کرده‌اند.

 اما استون سال پیش با فیلم تحسین شده‌ی «لالالند»(دیمین شزل) برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول شد. به همین دلیل احتمال این که دوباره در رقابت بین بازیگران زن امسال دیده شود پایین است اما هنوز هیچ چیز بعید نیست و نمی‌شود به این راحتی از چرخه‌ی رقابت بیرونش گذاشت.