بایگانی‌ها

تجربه باحال ریاست جمهوری!

تجربه باحال ریاست جمهوری!
تجربه باحال ریاست جمهوری!

این آخرین پاسخ جرج کلونی در کنفرانس مطبوعاتی ونیز برای فیلم تازه‌اش «سابربیکان» بود: «آیا دوست دارم رییس جمهور بعدی باشم؟ اوه، به نظر باحال میاد.» که ناگهان مت دیمون می‌گوید: «من فقط میخواهم این را بگویم که ترجیح می‌دهم هر کسی رییس جمهور آینده‌ی امریکا باشد، همین الآن. امکانش هست این کار را انجام بدهیم؟ لطفا»

کلونی که پدرش در سال 2004 برای راه یافتن کنگره تلاش کرد بارها به این سوال پاسخ داده. تا پیش از این پاسخ این سوال همیشه یک «نه» بوده است. کلونی در صحبت‌هایش در جشنواره ونیز به این نکته اشاره کرد که فیلمش درباره‌ی دونالد ترامپ نیست بلکه فیلم درباره‌ی این نیست که ما هنوز پس از این همه مدت مسائلمان را نسبت به مقوله‌ی نژاد را به خوبی حل نکرده‌ایم.

جرج کلونی درباره‌ی چگونگی ساخت ایده‌ی اصلی فیلم گفت: «من بسیاری از سخنرانی‌های ترامپ در کمپین‌هاش را نگاه کردم. صحبت‌هاش درباره‌ی دیوار کشیدن و قربانی کردن دیگران. بعد به تاریخمان رجوع کردم. زمان‌هایی از تاریخ که متاسفانه ما به این مسائل برخوردیم. زمانی که شما درباره‌ی “عالی کردن امریکا” صحبت می‌کنید همه فکر می‌کنند که داری درباره‌ی آیزن‌هاور و دهه‌ی پنجاه حرف می‌زنی. اگر شما یک مرد عادی سفید پوست بودی آن زمان برایت زندگی عالی بود اما به غیر از آن احتمالا زندگی خیلی خوبی نداشتی. این که پرده‌ها را کنار بزنی و زیراین روکش تقلبی را نگاه کنی اتفاق جالی است این که بدانیم هنوز مشکلاتی واقعی وجود دارد و باید بهشان رسیدگی کرد.»