بایگانی‌ها

سورپرایز زوج کمدین برای نوجوانان

سورپرایز زوج کمدین برای نوجوانان
سورپرایز زوج کمدین برای نوجوانان

این‌که ستاره‌‌های فیلم‌هایی چون «مصاحبه» و «این پایان کار است» در اولین فیلم‌تان بازی کنند، چیزی شبیه یک رویای هالیوودی است، رویایی که به لطف ست روگن و همراه و همکار دیرینه‌اش، اوان گلدبرگ برای نوجوانان علاقه‌مند به فیلمسازی محقق می‌شود.
این همکاری تحت‌عنوان پروژه‌ای به نام «اکشن!» انجام می‌گیرد که طی آن قرار است این دو بازیگر به همراه جیمز فرانکو امکان ساخت نخستین فیلم کوتاه را برای نوجوانان 12 تا 17 ساله در لوس‌آنجلس و تورنتو فراهم کنند. این امکان شامل حمایت از فیلمنامه‌ها برای ساخت و عهده‌دار شدن یکی از رُل‌های فیلم توسط هرکدام از این ستارگان سینمای کمدی است.
این ایده‌ای بود که آدرین اسلاور، مدرس بازیگری در تورنتو و دوست دیرینه‌ی گلدبرگ با او در میان گذاشت. اسلاور می‌گوید: «من با نوجوانان زیادی مواجه می‌شدم که با استعداد بودند، اما تا سال‌ها بعد امکان ورود به سینما را پیدا نمی‌کردند. احساس کردم جالب خواهد بود اگر بتوانیم فرصت‌هایی فراهم کنیم و به این بچه‌ها نشان بدهیم فیلمسازی چه حال و هوایی دارد.»
برای شروع، آن‌ها دو دبیرستان در لوس‌آنجلس و تورنتو را انتخاب کرده‌اند. نکته حالب اینجاست که قرار نیست بچه‌ها تحت آموزش فیلمنامه‌نویسی قرار بگیرند و بعد فیلمنامه‌های برگزیده به مرحله بعدی بروند، بلکه این تیم بازیگران به همراه اسلاور از بچه‌ها کارهای ساده‌تری می‌خواهند. این‌که خودشان را در یک متن کوتاه توصیف کنند، درباره فیلم‌های موردعلاقه‌شان بنویسند، بگویند چه‌طور می‌توانند به جامعه خود کمک کنند و درباره چه چیزی دوست دارند فیلم بسازند.
فیلمبرداری نخستین محصول این پروژه هم اکنون پایان یافته است. «شیرجه در سطل آشغال» ساخته نوجوان 17 ساله‌ای به نام ادواردو چو از دبیرستان جان سی. فرمونت لوس آنجلس که جیمز فرانکو در نقش اصلی فیلمش بازی کرده است. گروه «اکشن!» در حال فراهم کردن امکان ساخت فیلم‌های دیگر بچه‌هاست.