بایگانی‌ها

دموکراسی با اژدها: پیش‌بینی پایان «بازی تاج و تخت»

دموکراسی با اژدها: پیش‌بینی پایان «بازی تاج و تخت»
دموکراسی با اژدها: پیش‌بینی پایان «بازی تاج و تخت»

هشدار: اگر هنوز فصل هفتم «بازی تاج و تخت» را تماشا نکرده‌اید، خطر لو رفتن داستان برایتان وجود دارد.

سم هیسام، یکی از خوره‌های سریال‌های تلویزیونی سال گذشته 9 پیش‌بینی در مورد فصل هفتم از «بازی تاج و تخت» انجام داد که بسیاری از آن‌ها درست از آب درآمد. امسال هم دست از کار نکشیده و پیش‌بینی‌های خود را در قالب یک مقاله در مورد فصل پایانی نوشته و وب‌سایت مشیبل نیز آن را منتشر کرده است.
سم هیسام: «اگر مقاله‌ی سال گذشته‌ی من درمورد “بازی تاج و تخت” را خوانده باشید متوجه دو نکته درمورد شخصیتم می‌شوید. اول اینکه من دیوانه‌ی سریال‌های تلویزیونی هستم، دوم اینکه علاقه‌ی عجیبی به پیش‌بینی و محاسبه‌ی احتمالات ممکن دارم. در هر صورت 5.5 پیش بینی از 9 پیش بینی من درمورد فصل هفتم درست بود و در کارم 61٪ موفق بوده‌ام! به شما قول می‌دهم که بسیاری از پیش‌بینی‌های امسالم هم حقیقت خواهد داشت!»

1- تئون گریجوی جان خود را در راه نجات خواهرش یارا از دست می‌دهد
تئون که در همین فصل خواهرش را رها کرد و مانند یک ماهی لیز خورد و پا به فرار گذاشت، تحت‌تأثیر حرف‌های جان و پشیمانی از تمام خطاهای گذشته‌اش به مبارزه با افرادی که حاضر به نجات یارا نبودند پرداخت و حسابی خاک و خون به پا کرد. حال این شخصیت دائم‌النادم احتیاج به نوعی رستگاری دارد تا تلاش‌هایش در راه جبران خطاها بی نتیجه نماند!

2- دو برادر غول‌پیکر وستروسی با هم می‌جنگند
وقتی فصل ششم تمام شد من این مبارزه را برای فصل بعدی پیش بینی کردم که اتفاق نیافتاد، اما با رجز‌خوانی‌های هاوند برای برادر فرانکشتانی‌اش به نظر شاهد مبارزه‌ای در فصل پایانی خواهیم بود.

3- ملیساندرا را آریا استارک به قتل می‌رساند
حالا که آریا از پس شخصی مثل لیتل‌فینگر برآمده، به نظر نمی‌رسد کسی توان قصر در رفتن از زیر دستانش را داشته باشد! درحالیکه می‌دانیم سرسی قصد رکب زدن به مادر اژدهایان را دارد و با نبود صلح در جبهه‌ی زنده‌ها، آریا دوباره وارد فاز قاتل بودنش می‌شود، اگر نظر من را می‌خواهید او راهی کینگزلندینگ می‌شود و در مسیرش هم لیست طولانی خود را کامل می‌کند، فهرستی که دوتن از آن‌ها هنوز نفس می‌کشند. با دیالوگی که ملکه‌ی سرخ در مورد مرگش در سرزمینی بیگانه از وطنش گفت به طور حتم در فصل پایانی شاهد مرگش آن هم در وستروس خواهیم بود.

4- … و سرسی!
اصلا چطور می‌تون ادعا کرد که این شخصیت سر خود را بر باد نخواهد داد، بدون هیچ متحدی و با این همه دشمن آن هم وقتی برادر و پدر فرزندش هم او را رها کرده و در فهرست محکوم به مرگ‌های آریا استارک قرار دارد!

5- دنریس از جان باردار می‌شود
«فرزندان من اژدها هستند»
«تو به وارث نیاز داری»
دیالوگ‌هایی هستند که توسط دنریس و تریون در فصل هفتم گفته شدند. درحالیکه می‌دانیم هیچ دیالوگ بی‌معنایی در «بازی تاج و تخت» وجود ندارد. با تأکید سریال بر لزوم جانشین به نظر می‌رسد که تارگرین‌ها نسلشان ادامه خواهد یافت.

6- نبرد پایانی در وینترفیل رخ می‌دهد
وینترفیل جایی بود که همه چیز از آن شروع شد و به نظر مکانی است برای ختم ماجرا. با نزدیک بودن وینترفیل به دیوار، این قلعه به پایگاه اصلی سربازان زنده‌های مبارز تبدیل می‌شود و البته که هدف اول پادشاه شب! این را هم می‌دانیم که کاراکترهای اصلی زیادی در پایان فصل هفتم راهی وینترفیل شدند.

7- جان اژدها سواری می‌کند؟
درحالیکه تا قبل از قسمت پایانی فقط دنریس اژدها می‌راند، شاه شب هم از این لذت بی‌نصیب نماند! حالا یک اژدهای خالی باقی مانده و برای سواری چه کسی بهتر از عشق جدید ملکه؟!

8- یکی برای همه
به نظرم حوادث زیر برای جان اتفاق می‌افتند:
– در حالیکه با معشوقه‌ی جدیدش به وینترفیل می‌رسد، برن با گفتن اینکه دنریس عمه‌‌اش است از او استقبال می‌کند!
– به خاطر زانو زدنش به دنریسل از سانسا و رفقای شمالی‌اش جدا می‌شود.
– حقیفت اینکه جان تارگرین است تلخی عمیقی به رابطه‌اش با دنریس وارد می‌کند.
– در آخرین لحظه سوار بر ریگال شاه شب را می‌کشد در حالیکه خودش حین این کار می‌میرد.
درهر صورت جان برای دو هدف از دنیای مردگان بازگشته، یکی پیوند با دنریس و به دنیا آمدن جانشین جدید، دیگری کشتن شاه شب. و به نظر هم می‌رسد که بعد اتمام مأموریتش باید به همان دنیای مردگان بازگردد.

9- این دنریس تابوشکن
پایان تلخ و شیرینی که مارتین وعده‌اش را داده به نظرم این است که جان می‌میرد. دنریس که فاتح نبرد بزرگی شده متحول می‌شود و در حرکتی نمادین تخت آهنین را ذوب می‌کند و دنیای جدید را می‌سازد و یک کلیشه‌ی همیشگی را قالب داستان می‌کند، دموکراسی!