بایگانی‌ها

تارانتینو در میان پیشتازان فضا

تارانتینو در میان پیشتازان فضا
تارانتینو در میان پیشتازان فضا

سال 2015 در گفتگویی که خبرنگاران با کوانتین تارانتینو در مورد اثر جدیدش «هشت نفرت‌انگیز» داشتند، بحث به «جنگ ستارگان» کشیده شد و تارانتینو گفت که «استار ترک» را به آن ترجیح می‌دهد. سپس در گفت و گوی مفصل 80 دقیقه‌ای که داشت به اظهار نظرات جالب در مورد فیلم  «مسابقه‌ی سرعت»، لوک کیج شخصیت فرضی مارول و «استار ترک» پرداخت.

تارانتینو درمورد مجموعه‌ی محبوب دوران جوانی‌اش گفته بود: «این سریال شگفت‌انگیز است و تنها چیزی که باعث شد نبوغش بیشتر پیش نرود محدودیت‌های دهه‌ی 60 بود، آن موقع تکنولوژی و بودجه کافی نداشتند و مجبور بودند که در 8 روز یک قسمت را جمع کنند. اما این مسائل مانع کارشان نبود، کار شگفت‌انگیزی انجام دادند. چندتا از اپیزود‌ها این قدر داستان غنی‌ای دارد که می‌شود فیلم مجزای 90 دقیقه‌ای از آن ساخت. به عنوان مثال اپیزود “شهر بر لبه‌ی ابدیت”، اگر از رویش فیلم بسازی همه برای دیدنش به سینما می‌روند. و “ساخت دیروز” که از بهترین داستان‌های تمام دوران است به راحتی یک فیلم دو ساعته را پر می‌کند.»

دو سال از آن ماجرا گذشته و اخیرا زمزمه‌های تازه‌ای در مورد ساختن فیلمی توسط تارانتینو در این مجموعه جذاب به گوش می‌رسد. اما شاید شنیده باشید که طبق اظهار نظرخودش، کارگردان قصد دارد تنها دو فیلم دیگر به کارنامه‌ی درخشانش اضافه کند و بازنشسته خواهد شد. اخیرا ویدیویی در شوی تبلوید منتشر شده که در آن وقتی از تارانتینو در مورد نوشتن و کارگردانی «استار ترک» پرسیدند جواب داده که: «ارزش یک جلسه صحبت کردن را دارد.»

این در حالیست که به نقل از سی‌بی‌اس گمانه‌ زنی‌های استودیوی پارامونت برای استخدام تارانتینو برای به عهده گیرفتن فیلمنامه و کارگردانی بوجود آمده که می‌تواند خبر بسیار هیجان‌انگیزی برای هواداران باشد. در حالیکه نابغه‌ای مثل جی. جی. آبرامز در تیم رقیب یعنی «جنگ ستارگان» وجود دارد، پیوستن تارانتینو به این ابرمجموعه می تواند خون جدیدی باشد که در گیشه هم سر و صدای زیادی خواهد کرد.