بایگانی‌ها

دی‌کاپریو و اسکورسیزی؛ یک همکاری تازه

دی‌کاپریو و اسکورسیزی؛ یک همکاری تازه
دی‌کاپریو و اسکورسیزی؛ یک همکاری تازه

ظاهرا خستگی برای مارتین اسکورسیزی معنا ندارد. در حالی که این کارگردان کهنه‌کار مشغول فیلمبرداری «مرد ایرلندی‌» است، امروز خبر رسیده که اسکورسیزی بار دیگر با لئوناردو دی‌کاپریو برای فیلم «روزولت» همکاری خواهد کرد.

این پروژه که به زندگی تئودور روزولت یکی از مهم‌ترین رئیس‌جمهورهای تاریخ آمریکا می‌پردازد، توسط کمپانی پارامونت تهیه می‌شود و فیلمنامه را اسکات بلوم نویسنده تازه‌کار و از دوستان دی‌کاپریو می‌نویسد. دی‌کاپریو پیش از این در پنج فیلم جلوی دوربین اسکورسیزی ظاهر شده است.

تدی روزولت پس از ترور ویلیام مکینگلی رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۰۱، به ریاست جمهوری آمریکا رسید و در سن ۴۲ سالگی جوان‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا نام گرفت. وی در طول دوران ریاست جمهوری خود اقدامات مهمی انجام داد که از آن جمله می‌توان به شروع ساخت کانال پاناما، در اولویت قرار دادن حفاظت ازمحیط زیست و ایجاد تعداد زیادی پارک‌ و جنگل ملی اشاره کرد.

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو پیش از این در فیلم‌های «دار و دسته نیویورکی‌ها»،‌ «هوانورد»، «جزیره شاتر»،‌ «رفتگان» و «گرگ وال استریت» همکاری داشتند و اعلام کرده‌اند در حال توسعه اقتباس سینمایی از دو کتاب معروف «شیطان در شهر سفید» و «قاتلین گل ماه» هستند.

علاوه بر این طبق خبرها به نظر می‌رسد مارتین اسکوسیزی در حال ساخت مستند دیگری درباره‌ی باب دیلن است. با وجود اینکه اسکورسیزی مشغول تولید «مرد ایرلندی» است اما باز هم نمی‌تواند جلوی کارهای دیگر این کارگردان پر کار را بگیرد. اسکورسیزی پیش از این نیز «راهی به خانه نیست» مستند دیگری را درباره‌ی این اسطوره‌ی موسیقی امریکایی ساخته. آن چه که تا کنون مشخص شده این است که مستند تعدادی از اجراهای باب دیلون را در سال 1975 و 1976 همراه جون بایز، راجر مک‌گویین، سم شپرد فقید و دیگران را شامل خواهد شد. هنوز اطلاعات دیگری از زمان نمایش مستند در دست نیست.