بایگانی‌ها

شکارِ شکارچی‌ها آغاز می‌شود

26 فیلم محبوب دیوید فینچر
26 فیلم محبوب دیوید فینچر

دیوید فینچر جمعه‌ی این هفته با ده قسمت «شکارچی ذهن» باز می‌گردد. فینچر تهیه‌کنندگی اجرایی و کارگردانی سریال جدید نتفلیکس را برعهده دارد و این سریال بعد از «هفت» و «زودیاک» بازگشت او به داستان قاتلان سریالی محسوب می‌شود. داستان به دهه‌ی هفتاد باز می‌گردد و روایتی از دو مأمور اف‌بی‌آی است که شیوه جست‌وجو و بازرسی قاتلان سریالی مدرن را متحول می‌کنند. به بهانه‌ی پخش سریال چارلی رز گفت و گوی مفصلی را با فینچر انجام داده که بخش‌های مهم صحبت‌های فینچر را مرور می‌کنیم.

«من نمی‌خواهم درمورد یک مزه‌شناس صحبت کنم که آدم‌های غمگین و تنهایی هستند… ما در مورد شکارچیان شکارچی‌ها صحبت می‌کنیم، آن‌ها ما را به هیجان می‌آورند کسانی که هیچ وجه تمایزی با آن‌ها نداریم.»

«من از “زودیاک” درسم را گرفتم… شما می‌توانید چیزهای زیادی از تماشاگر بخواهید اما اینکه 2:45 دقیقه وقت بگذارد درحالیکه شاید مجبور بوده برای بچه‌اش پرستار بگیرد، هزینه پارکینگ بدهد، تلفنش را خاموش کند، درخواست زیادی است!»

« اینجا داریم درباره‌ی مکالمه صحبت می‌کنم. زمانی که تهیه کننده اجرایی هستی کار سخت می‌شود. باید چند تا کارگردان پیدا کنی به این خاطر که نمی‌توانی تمام سریال را کارگردانی کنی. ده ساعت خیلی زیاد است. بعد زمانی که می‌خواهی کارگردان پیدا کنی بعضی از کارگردان‌ها هستند که وقتی بهشان صحنه‌ی یازده صفحه‌ای را که پشت یک میز اتفاق می‌افتاد می‌دهی و می‌گویی: “اینجا حرکت دو صفحه‌ی اول است اینجا چرخش است.” بعد آن‌ها می‌گویند: “نمی‌شود چیزی را بشکنیم. نمی‌شود یک نفر از پنجره بپرد داخل.”»

 « یک سری حرکات و اداها و بازی‌های جزئی وجود دارد که افراد برای جلو بردن خواسته‌هایشان انجام می‌دهند. این‌ها می‌تواند به اندازه‌ دویدن‌ها و اکشن‌ جذاب باشد.»

«شکارچی ذهن» همین هفته در نت‌فلیکس منتشر خواهد شد.