بایگانی‌ها

ابراز شرمندگی و پشیمانی از همکاری با واینستاین

ابراز شرمندگی و پشیمانی از همکاری با واینستاین
ابراز شرمندگی و پشیمانی از همکاری با واینستاین

کوئنتین تارانتینو بعد از مدت‌ها سکوتش در مورد هاروی واینستاین را شکست، تهیه‌کننده‌ای که تارانتینو برخی از موفق‌ترین آثارش از جمله «پالب فیکشن» را با او کار کرده است. تارانتینو در مصاحبه اخیرش با نیویورک تایمز گفت که دهه‌ها از رفتار غیر اخلاقی واینستاین با خبر بوده و بعد با لحنی پشیمان اضافه کرد: «بیش‌تر از آنکه اقدام کردم می‌دانستم. قضیه فراتر از مشتی شایعه‌ی سطحی است. این را هم بگویم چیزی که من از آن صحبت می‌کنم اخبار دست دوم دیگران هم نیست!  کاش در مورد دانسته‌هایم مسؤولیت بیشتری قبول می‌کردم. گاهی از همکاری با او هم پشیمان می‌شوم، یعنی اگر می‌خواستم اقدامی جدی انجام دهم باید با او قطع همکاری کامل می‌کردم.»

تارانتینو می‌گوید که از ماجرای تعرض واینستاین به رز مک‌گوآن اطلاع داشته و دوست آن زمان تارانتینو، میرا سوروینو در مورد تماس‌های ناخواسته هاروی واینستاین با او و حوادث به ظاهر اتفاقی و ورودهای ناگهانی هاروی به حریم شخصی‌اش به تارانتینو هشدار داده بوده ولی او این صحبت‌ها را پشت گوش می‌انداخته است.

تارانتینو: «واقعا؟ واقعا؟ باورم نمی‌شد که این قدر عیان این رفتار را بروز می‌دهد. فکر می‌کردم که یک علاقه سطحی است ولی بعدا متوجه شدم که واقعا به میرا گیر داده است! خیلی پایش را از گلیمش درازتر کرده بود.»

همه این صحبت‌ها در حالی است که ماجرا واقعا از شایعات مطبوعات عبور کرده، پلیس لس‌‌آنجلس بدون افشای هویت یک قربانی در روز پنجشنبه تأیید کرد که در سال 2013 هاروی واینستاین وارد اتاق مدل ایتالیایی ساکن لس آنجلس شده و او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. در همان روز کارمندان شرکت واینستاین بیانیه‌ای صادر کردند که به شرح زیر است:

«ما هیچ چیز برای پنهان کردن نداریم. ما از کمپانی تقاضا داریم که ما را از بند پیمان‌نامه عدم افشاگری رها سازند تا بتوانیم مثل همه‌ی کارمندان اسبق آزادانه صحبت کرده و از حقوق خود دفاع کنیم.»

پرونده‌ی هاروی واینستاین تا به حال با اتهام تعرض به بیش از 50 زن همچنان در دست پلیس فدرال قرار دارد.