از عشق در کلانتری تا مبارزه با مافیا

گاهی بعضی از فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان در واکنش به آثار پلیسی که با کیفیت پایینی ساخته می‌شود از دخالت های نیروی انتظامی سخن می‌گویند که باعث این کاهش کیفیت شده است. سردار منتظرالمهدی اخیرا در گفتگویی با خبرگزارب مهر درباره رویکردهای نیروی انتظامی در فیلمنامه‌ها، چارچوب‌ها و امکاناتی که در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد، توضیح داده است. گزیده‌ای از این گفتگو را می‌توانید در دنیای تصویر آنلاین بخوانید:

سردار سعید منتظرالمهدی درباره آنچه که با نام دخالت در روند نگارش و تولید فیلمنامه‌های پلیسی نامیده می‌شود، گفت: «این سخن کاملا غیرحرفه ای است زیرا حوزه ماموریت پلیس را بیش از هر کسی خود پلیس می‌شناسد و ما لازم است در این زمینه مشاوره‌هایی بدهیم.»

«متاسفانه بعضی از این دوستان می خواهند تولیدات خود را براساس ذهنیت‌هایی که دارند و یا براساس بعضی از آثار خارجی بسازند و همان ذهنیت را پیاده کنند. به طور مثال برخی فیلمسازان می خواهند وقتی یک فیلم یا سریال پلیسی می‌سازند مامور کلانتری یک همکار در کلانتری داشته باشد که عاشق هم شوند که به زعم ما بدین ترتیب داستان از مبنا و اهداف اصلی خارج می‌شود. ارتباطات انسانی در کانال اصلی خود اشکالی ندارد ولی نگاه سازندگان گاهی غیرحرفه ای است. به هر حال باید این را در نظر گرفت که ما پلیس ایران هستیم و این ساختار را نمی‌توان با بسیاری از کشورهای دیگر مقایسه کرد.»

«گاهی دوستان فکر می کنند حتما باید یک گرینوف و یا تیربار در خیابان به دست بگیرند و یکدیگر را بکشند که ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم چراکه احساس امنیت روانی را در جامعه از بین می‌برد. شما می‌بینید که در بعضی از سریال ها با کمترین استفاده از سلاح، کارهای اکشن توسط بدلکارها و خود پلیس انجام می‌شود. با این حال یک بار دیگر تاکید می کنم که جنس کار ما با مردم است و ما مافیایی نداریم که با ما دشمن باشد و بخواهیم به تصویر بکشیم بنابراین ما هم باید از ساز و کارهای روان‌تر استفاده کنیم و همه نوع امکاناتی در این راستا تدارک دیده شده است.»

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *