بایگانی‌ها

بالاخره اولین اطلاعات رسمی از فیلم جدید پل توماس اندرسون

بالاخره اولین اطلاعات رسمی از فیلم جدید پل توماس اندرسون
بالاخره اولین اطلاعات رسمی از فیلم جدید پل توماس اندرسون

سینمادوستان همچنان منتظر اکران فیلم جدید پل توماس اندرسون، که گویی آخرین فیلم دنیل دی لوئیس هم محسوب می‌شود،  در فصل جوایز هستند. اندرسن که فیلم قبلی‌اش «خباثت ذاتی» با واکنش‌های ضد و نقیض منتقدان مواجه شده بود در گیشه کاملا شکست خورد و حتی نتوانست بودجه‌ی ساختش را هم در بیاورد. اما همکاری دوباره این کارگردان با دی لوئیس پس از فیلم تحسین شده‌ی «خون به پا خواهد شد» آن هم پس از جنجال‌ها و خبرسازی‌های اخیر در مورد بازنشستگی رکورددار جایزه اسکار بازیگری، می‌تواند توماس اندرسون را به جمع کارگردانان چهره حال حاضر هالیوود تبدیل کند.

جزئیات منتشر شده از فیلمنامه‌ی «نخ شبح» نشان‌دهنده‌ی روایت لندن پسا جنگ جهانی در دهه‌ی 50 است و تمرکزش بر زندگی یک خیاط زنانه و خواهرش به نام رینولدز و سایرل وودکاک است که در مرکز مد لندن برای اشراف و ستاره‌های سینما و گاهی مردم عادی لباس طراحی می‌کنند و می‌دوزند. رینولدز که علیرغم مقتضی شغلش که پر است از رفت و آمد زن‌های گوناگون تا میانسالی مجرد مانده است، تا اینکه زنی جسور به نام آلما رشته‌ی افکارش را دگرگون کرده و تبدیل می‌شود به یگانه عشق زندگی‌اش و همه چیز را تغییر پیدا می‌کند.

جزییات منتشر شده نشان از فیلمی با سبک و سیاق «سبُکیِ تحمل‌ناپذیرِ هستی» فیلیپ کافمن است و به نقل از پلی‌لیست و منابع‌اش نشان از مدت زمان 195 دقیقه‌ای فیلم می‌دهد و به نظر می‌رسد که اندرسون در سدد کاهش مدت زمان فیلم به 165 دقیقه است و گفته می‌شود با نسخه‌ای هنری و هوشمندانه از «پنجاه طیف خاکستری» طرف خواهیم بود.