بایگانی‌ها

آخرین بازی دنیل دی‌ لوییس در نقش یک خیاط زنانه

آخرین بازی دنیل دی‌ لوییس در نقش یک خیاط زنانه
آخرین بازی دنیل دی‌ لوییس در نقش یک خیاط زنانه

ده سال پیش، پل توماس اندرسون و دنیل دی لوئیس در ساخت «خون به پا خواهد شد» با هم همکاری کردند. اثری که به اعتقاد بسیاری بهترین فیلم قرن بیست و یکم است. حالا این دو بازگشته‌اند؛ با «نخ خیال».

در خلاصه داستان فیلم که به‌طور رسمی منتشر شده، آمده است: «در دهه پنجاه میلادی و در لندن پس از جنگ، یک خیاط شناخته شده به نام رینولدز وودکاک (دنیل دی لوئیس) و خواهرش سیریل (لزلی منویل) افراد محوری مد در بریتانیا هستند و به طراحی لباس‌‌ برای خانواده سلطنتی، ستارگان سینما، ثروتمندان و سلبریتی ها، با سبک ویژه “خانه وودکاک” می‌پردازند. زنان زیادی به زندگی وودکاک وارد و از آن خارج می‌شوند. تا آن‌که او با یک زن جوان و سرسخت به نام الما (ویکی کریپس) بر می‌خورد؛ زنی که به سرعت جای خود را در زندگی وودکاک به‌عنوان معشوقه وی محکم می‌کند. وودکاک درمی‌یابد که زندگی او به‌عنوان یک خیاط که زمانی بسیار برنامه‌ریزی شده و ضابطه‌مند بود، با ورود عشق مختل شده است. پل توماس اندرسون با فیلم آخر خود پرتره روشنی را از یک هنرمند در سفری خلاقانه، و زنی که دنیایش را می‌چرخاند به تصویر می‌کشد.»

دنیل دی لوئیس، بازیگر مشهور انگلیسی که سه بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است، ابتدای تابستان امسال در تصمیمی عجیب اعلام بازنشستگی کرد. بنابراین اگر تصمیم تغییر نکند، «نخ خیال» آخرین حضور او بر پرده سینما خواهد بود. فیلمی که از کریسمس امسال (25 دسامبر) اکران خواهد شد و به‌عنوان یکی از گزینه‌های مهم فصل جوایز به حساب می‌آید.

تریلر رسمی «نخ خیال» را می‌توانید با زیرنویس فارسی اختصاصی در دنیای تصویرآنلاین تماشا کنید.