بایگانی‌ها

شکست کلونی، غرش اره!

شکست کلونی، غرش اره!
شکست کلونی، غرش اره!

«جیگساو» ساخته‌ی مایکل و پیتر اسپیریگ که هشتمین فیلم از مجموعه‌ی «اره» محسوب می‌شود با اینکه با استقبال کمتری نسبت به پیش‌بینی‌ها مواجه شد اما فروش 16.3 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 25.8 میلیون دلار در بازار جهانی در برابر بودجه 10 میلیون دلاری‌اش خیلی هم بد به حساب نمی‌آيد. تعطیلات آخر این هفته هم با پخش فصل دوم از «چیزهای عجیب‌تر» بازار گیشه برای فیلم‌ها را حسابی خراب کرده است.

«سابربیکان» به کارگردانی جرج کلونی بعد از «از خدمت شما متشکریم» محصولاتی از پارامونت بودند که از بدترین فروش‌های افتتاحیه سال 2017 تا کنون محسوب می‌شوند. فیلم جدید کلونی با در اختیار داشتن 2046 سالن سینما تنها توانسته 2.8 میلیون دلار در افتتاحیه بفروشد که با میانگین 1369 دلار به ازای هر سالن در تعطیلات آخر هفته شکستی کامل محسوب می‌شود و دیگر نمی‌توان نمره 43 متاکریتیک را از عاملان این فروش به حساب آورد. آخرین ساخته کلونی علاوه بر دریافت نمره غیرقابل معمول -D از سینمااسکور، از سینماروهای بالای پنجاه سال که 54% از تماشاگران فعلی فیلم را تشکیل می‌دهند هم درجه F را دریافت کرده است!

همه‌ی این‌ها در حالی است که «ثور: راگناروک» با افتتاحیه‌ی 110 میلیون دلار و فروش 250 میلیون دلار تاکنون گیشه‌ی پاییز را اذان خود کرده و با استقبال زیاد مخاطبان و نمره‌های قابل قبول منتقدین می‌رود تا به یکی از پرفروش‌های جهان سینمایی مارول بدل شود.