بایگانی‌ها

وصیت‌نامه استاد بزرگ ژاپنی

وصیت‌نامه استاد بزرگ ژاپنی
وصیت‌نامه استاد بزرگ ژاپنی

گرچه قرار بود «باد برمی‌خیزد» غزل خداحافظی میازاکی از دنیای انیمیشن باشد، اما همان‌طور که اعلام شده بود، میازاکی قصد دارد یک انیمیشن دیگر به‌عنوان وصیت‌نامه خود برای آیندگان بسازد. حالا نام این محصول جدید استودیو جیبلی اعلام شده است: “کیمی-تاچی وا دو ایکیرو کا” یا «چگونه زندگی می‌کنی؟». این نام برگرفته از عنوان کتابی نوشته نویسنده ژاپنی گنزابورو یوشینو است. این داستان مردی به نام کوپرو و عمویش را روایت می‌کند که طی آن از طریق بلوغ روحی کوپرو، به شیوه زندگی درست به‌عنوان یک انسان می‌پردازد. اگرچه هنوز مشخص نیست فیلم تا چه حد بر مبنای خط داستانی رمان پیش برود.

پیش‌بینی شده بود این پروژه برای نمایش در سال 2019 آماده شود، اما میازاکی تاکنون تنها استوری‌برد 20 دقیقه از کار را آماده کرده است و از آن‌جا که قرارداد امضا شده با دیگر انیماتورها نیز سه‌ساله تنظیم شده است، به‌نظر نمی‌رسد «چگونه زندگی می‌کنی؟» تا تاریخ مقرر به اکران برسد.

توشیو سوزوکی از تهیه‌کنندگان اصلی استودیو جیبلی که در بسیاری از آثار فیلمساز ژاپنی چون «شهر اشباح»، «قصر متحرک هاول» و «باد برمی‌خیزد» با میازاکی همکاری داشته در مورد تصمیم بازگشت این انیمه‌ساز بزرگ گفته: «علت بازگشت میازاکی نوه‌اش است، می‌خواهد این پیام را برساند، حال که پدر بزرگ دارد به سوی جهان دیگر می‌رود این فیلم را برای ما به جای می‌گذارد.»