بایگانی‌ها

علت جدایی آلمودوار از فرهادی

علت جدایی آلمودوار از فرهادی
علت جدایی آلمودوار از فرهادی

پدرو و آگوستین آلمودوار دیگر تهیه‌کننده «همه می‌دانند» فیلم جدید اصغر فرهادی نیستند. آگوستین آلمودوار در حاشیه جشنواره فیلم سویل درباره علت این جدایی چنین توضیح داده است:  «در مورد فرهادی خیلی متأسفم، دیگر درک درستی از هم نداشتیم و به این نتیجه رسیدیم قبل از بالا گرفتن کار از هم جدا شویم. خوشحالم که فیلم در اسپانیا تولید می‌شود و به عنوان یک تماشاگر به دیدن آن می‌نشینم.» فیلمبرداری «همه می‌دانند» همچنان ادامه دارد و خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز و ریکاردو دارین نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند. تا چندی پیش نام آلمودوار هم‌چنان به‌عنوان تهیه‌کننده در صفحه IMDB فیلم دیده می‌شد اما حالا در میان تهیه‌کنندگان نام الکساندر ماله‌گی، آندره اوکیپینتی و آلوارو لونگوریا (چه) ثبت شده است.

فرهادی فیلمنامه این اثر را هم مانند گذشته ابتدا به زبان فارسی نوشته و سپس به زبان دیگر ترجمه شده است. کارگردان «جدایی نادر از سیمین» برای پرتماشاگرترین فیلم کارنامه کاری خود گروهی از بزرگان سینما را گردهم آورده است که از میان آن‌ها  می‌توان به آلبرتو ایگلسیاس (آهنگساز)، خوزه لوییس آلکائینه (مدیر فیلمبرداری)، کلارا نوتاری (طراح صحنه) و سونیا گرانده (طراح لباس) اشاره کرد.

با وجود آن که اکثر عوامل را سینماگران سرشناس اسپانیایی تشکیل داده اند و فیلم هم در مادرید جلوی دوربین خواهد رفت، پروژه جدید اصغر فرهادی به‌عنوان محصول مشترک فرانسه و اسپانیا معرفی شده است.

 فیلم جدید فرهادی به زبان اسپانیایی و انگلیسی ساخته می‌شود و سال ۲۰۱۸ به نمایش درخواهد آمد. احتمالا اولین نمایش فیلم در جشنواره کن آینده خواهد بود.

بعد از انتشار این خبر، روابط عمومی فیلم بیانیه‌ای را درباره اظهار نظر آلمودوار منتشر کرد:

تصمیم به عدم همکاری با کمپانی برادران المادوار در تهیه فیلم «همه می‌دانند» پیش از شروع پیش تولید فیلم و در ماه  مِی (اردیبهشت ماه) توسط تهیه کننده فرانسوی گرفته شده.

علت این تصمیم عدم تفاهم این دو کمپانی  در برآورد بودجه تهیه فیلم بوده است. به همین دلیل عدم توافق برای آغاز پروژه قبل از پیش تولید  اتخاذ  و  پروژه با یک کمپانی اسپانیایی دیگر به عنوان تهیه کننده اسپانیایی وارد مرحله پیش تولید شده است.فیلمبرداری «همه می‌دانند» ۴ هفته دیگر به پایان می‌رسد.