بایگانی‌ها

«متری شش و نیم» بالاخره کلید می‌خورد

«متری شش و نیم» بالاخره کلید می‌خورد
«متری شش و نیم» بالاخره کلید می‌خورد

بعد از مدت‌ها دردسر و حاشیه، بالاخره سعید روستایی امکان ساخت فیلم دومش را پیدا کرد. سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم «متری شش و نیم» که امروز پروانه ساخت گرفت، در گفتگو با نقد سینما درباره روند تولید تازه ترین فیلم سعید روستایی توضیح داده است:

«از چند روز آینده به طور جدی وارد پیش تولید خواهیم شد، چون «متری شش و نیم» پیش تولید طولانی ودشواری دارد که دو ماه به طول خواهد انجامید. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قبل از آغاز جشنواره فجر، فیلم را کلید می‌زنیم و سعی داریم تا پایان سال فیلمبرداری را به پایان برسانیم. فیلم س مستقیما برای اکران عمومی در اوایل سال ۱۳۹۷ آماده می‌شود و تصمیم نداریم تا جشنواره فجر سال آینده منتظر بمانیم.»

 بنا به گفته ساداتیان، امسال روستایی در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد اما برای سال آینده یک فیلم دیگر را مقابل دوربین خواهد برد.

فیلمنامه «متری شش و نیم» که همانند «ابد و یک روز» به مشکلات قشر طبقه پایین می‌پردازد، به علت برخی مشکلات مدت‌ها در شورای پروانه ساخت به سر می‌برد. شهاب حسینی و پیمان معادی بازیگران اصلی در فیلم سینمایی‌ هستند و به گفته سیدجمال ساداتیان، این فیلم حدود ۳۰ بازیگر دارد.