بایگانی‌ها

ستاره بدنام و مدعی اسکار

ستاره بدنام و مدعی اسکار
ستاره بدنام و مدعی اسکار

به نظر می‌رسد که مارگو رابی به دنبال قدم‌های بزرگ و محکم‌تر برای تثبیت خودش در هالیوود است. برای همین به‌عنوان یک تهیه‌کننده زمینه تولید فیلمی را فراهم کرده که می‌تواند میان او و مجسمه طلایی میانبر بزند. «من، تونیا» روایت‌گر سرگذشت تونیا هاردینگ دختر جوانی است که با قهرمانی در مسابقات اسکیت آمریکا در سال 90 تاریخ‌ساز شد. به غیر از مسیر حرفه‌ای جذاب و پر از اتفاق هاردینگ در طول حدود یک دهه که سوژه درجه یکی برای درام‌های ورزشی است، زندگی شخصی هاردینگ هم پر از اتفاقات عجیب و غریب است. از ازدواج ناموفق گرفته تا ورودش به مسابقات بوکس و کشتی و حتی انتشار فیلم‌های خصوصی‌اش.

سازندگان «من، تونیا» برای ساختن این فیلم زندگینامه‌ای قصد داشتند که تمام وجوه پیچیده زندگی تونیا هاردینگ،  قهرمان بدنام پاتیناژ را به‌تصویر بکشند. رسوایی هاردینگ از جایی شروع شد که ماجرای اجیر کردن شخصی توسط همسر سابقش برای مصدوم کردن هم‌تیمی‌اش نانسی کریگان برملا شده و زندگی حرفه‌ایش در معرض خطر جدی قرار گرفت. استیون راجرز، نویسنده فیلمنامه در مصاحبه خود با هالیوود ریپورتر در مورد این ورزشکار پرحاشیه و اقتباس سینمایی از زندگی او گفته: «من قصد داشتم تا او را به‌عنوان یک انسان به‌تصویر بکشم، و نسخه‌ای از شخصیتش را نشان دهم که کمتر به آن پرداخته شده تا مردم با دیدن ندانسته‌هایشان دوباره او را ارزیابی کنند.»

«من، تونیا» در جشنواره تورنتو از نظر آرای مردمی در رده دوم قرار گرفت که یعنی شانس مسلم فیلم برای موفقیت در فصل جوایز. به غیر از رابی که برای فیلم زیر بار گریمی متفاوت رفته، کریگ چیلپسی با کارگردانی این فیلم فرصت پیدا کرده تا بعد از چند پروژه نافرجام بار دیگر استعداد خودش را به رخ بکشد.