بایگانی‌ها

نولان: دست مرا باز گذاشته بودند

نولان: دست مرا باز گذاشته بودند
نولان: دست مرا باز گذاشته بودند

کریستوفر نولان اخیرا در جلسه‌ای در آکادمی فیلم و سریال بریتانیا در لندن، در مورد سه‌گانه «شوالیه تاریکی» صحبت کرده است و به امتیازی بسیار حیاتی که در هنگام ساخت این پروژه‌ها داشته، اشاره کرده: زمان.

در زمانه‌ای که مارول، دی‌سی و یونیورسال هر کدام در حال ساخت فرانچایزهای مختلف هستند و این به معنای ددلاین‌های زمانی سفت و سخت و بودجه‌های چند صد میلیون دلاریست. فیلم‌های حاصل بعضا به شدت مورد انتقاد طرفداران قرار می‌گیرند اما سه‌گانه نولان همواره احترام طرفداران بتمن را همراه خود داشته و کریستوفر نولان در این جلسه دلیل این امر را این‌طور بیان می‌کند: «من در آن زمان امتیازی داشتم که الان کسی نمی‌تواند داشته باشد. اینکه به استودیو گفتم: من شاید یک فیلم دیگر بسازم اما اگر بسازم چهارسال بعد خواهد بود. هرچند این فاصله زمانی ریسک زیادی دارد اما از لحاظ خلاقانه امتیاز بسیار بزرگی است.»

نولان همچنان در این جلسه اعلام کرد که دوباره در حال فکر بر روی فیلم زندگی‌نامه هاوارد هیوز است. فیلمی که ابتدا قرار بود بعد از «بی‌خوابی» ساخته شود اما با ساخته شدن «هوانورد» مارتین اسکورسیزی به بایگانی سپرده شد. نولان در مورد این پروژه گفت: «هاوارد هیوز شخصیت بسیار جالبی است. بسیاری از چیزهایی که قرار بود درسناریوی آن فیلم وارد کنم، که همچنان قصد دارم روزی بسازمش، را در شخصیت بروس وین قرار دادم. فیلم‌های زیادی جنبه‌های مختلف زندگی آن شخصیت را پوشش داده‌اند اما کسی تصویر کاملی از او نشان نداده.»

هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این فیلم قرار است پروژه بعدی نولان باشد و فعلا باید از حضور «دانکرک» در فصل جوایز بهره ببریم.