بایگانی‌ها

«زن شگفت‌انگیز» در کنار اسپیلبرگ و نولان

«زن شگفت‌انگیز» در کنار اسپیلبرگ و نولان
«زن شگفت‌انگیز» در کنار اسپیلبرگ و نولان

فهرست سالانه برترین‌های موسسه فیلم آمریکا اعلام شد. فهرستی که شامل چند فیلم برجسته و چند عنوان کمتر دیده شده است. نامزدهای گلدن گلوب دوشنبه شب اعلام خواهند شد و سابقه نشان داده فهرست موسسه فیلم در کنار فهرست انجمن منتقدان تاثیر زیادی بر نامزدهای گلدن گلوب دارند.

در بخش سینما در کنار چند عنوان منتقد پسند مثل «دانکرک»، «شکل آب» و «سه بیلبرد بیرون از ابینگ، میزوری» انتخاب‌های غافلگیرکننده‌ای نیز دیده می‌شوند. مهم‌ترین غافلگیری حضور «زن شگفت‌انگیز» به‌عنوان نخستین فیلم ابرقهرمانی در فهرست است که گمانه‌زنی‌ها برای کسب نامزدی در گلدن گلوب و اسکار را برای این فیلم بالا می‌برد. «بیمار بزرگ» نیز فیلم دیگری است که پیش‌تر شانس زیادی برای حضور قدرتمند در فصل جوایز نداشت. «برو بیرون» نیز در ادامه غافلگیری‌ها و تقریبا حضور در تمامی جوایز و فهرست‌های برتر در میان این ده فیلم نیز قرار دارد.

فهرست تلویزیونی البته غافلگیری کمتری داشت و تقریبا انتخاب آثاری چون «بازی تاج و تخت»، «دروغ‌های بزرگ کوچک»، «چیزهای عجیب» و «کنیزنامه» قابل پیش‌بینی بود. اما نکته جالب حضور دو سریال کمدی «جای خوب» و «ناایمن» است که در جوایز پیشین خصوصا امی هیچ موفقیتی نداشتند. فهرست آثار برگزیده موسسه فیلم آمریکا در سال 2017 به شرح زیر است:

 

سینما

بیمار بزرگ

مرا به نام خودت صدا بزن

دانکرک

پروژه فلوریدا

برو بیرون

لیدی برد

پست

شکل آب

سه بیلبرد بیرون ابینگ، میزوری

زن شگفت‌انگیز

 

تلویزیون

دروغ‌های بزرگ کوچک

تاج

عداوت: بت و جون

بازی تاج و تخت

استاد هیچ

این ما هستیم

چیزهای عجیب 2

کنیزنامه

جای خوب

ناایمن