بایگانی‌ها

نیرو به سینماها می‌آید

نیرو به سینماها می‌آید
نیرو به سینماها می‌آید

نیرو آماده است تا بار دیگر به باکس‌آفیس ضربه بزند. «جنگ ستارگان: آخرین جدای» جمعه اکران خود را در سراسر جان آغاز می‌کند. با نقدها و واکنش‌های اولیه بسیار خوب، پیش‌بینی می‌شود محصول جدید لوکاس‌فیلم و دیزنی به فروش افتتاحیه 425 میلیون دلار در سراسر جهان برسد و به یکی از پنج فیلم پرفروش افتتاحیه تاریخ تبدیل شود.

 با وجود تکان دادن باکس‌آفیس سال 2017، پیش‌بینی‌ها همگی مجموع فروش فیلم رایان جانسون را کمتر از «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌کند» ساخته‌ی جی. جی. آبرامز می‌دانند. «نیرو بیدار می‌کند» توانست با افتتاحیه‌ای 529 میلیون دلاری و فروش 937 مییلیون دلاری آمریکای شمالی بالاترین رکوردهای تاریخ سینما را برای خود ثبت کند. اما فراموش نکنید هیج چیزی برای این فرانچایز قابل پیش‌بینی نیست، برخی ارقام می‌گویند که «جنگ ستارگان: آخرین جدای» توانایی رسیدن به 2 میلیارد فروش نهایی را دارد و ممکن است حتی «نیرو بیدار می‌کند» را  هم در افتتاحیه پشت سر بگذارد!

منتقدان در اکران خصوصی به‌تماشای آن نشستند و با اتفاق نظر، فیلم را درجه یک و حتی شاهکار خطاب کردند و همان شب در توییتر به تمجید از آن پرداختند. نقدهای فیلم منتشر شده و تمجیدها هنوز هم ادامه دارد، امتیاز و گزیده‌ی آن‌ها را مرور می‌کنیم.

100% – جیمی گراهام (توتال فیلم): یک قسمت میانی درجه یک از سه‌گانه جدید که برق از سر آدم می‌پراند، خرد عالی، احساسات، شوکه شدن همگی تجربیاتی است که در طول فیلم دارید.  با سبک و سیاق کلاسیک فرنچایز و هنر تکنولوژیک خاص همیشگی.

100% – تای بر (Boston Globe): به کمال نرسیده، اما خیلی خوب است.

100% – جاستین چنگ (لس‌آنجلس تایمز): به جرئت می‌توان گفت هیجان‌انگیزترین فیلم چند دهه‌ی اخیر است. بهترین فیلم «جنگ ستارگان» از دهه‌ی 80 و «امپراطوری ضربه می‌زند».

100% – سارا استوارت (نیویورک پست): درست است، این فقط یک وسترن فضایی است، اما «جنگ ستارگان» یکی از محبوب‌ترین الگوهای اسطوره‌ای مدرن امروزی محسوب می‌شود. جانسون موضوع را گرفته و تماما به آن احترام گذاشته، روایت او مرا مجذوب کرد و منتظر شروع اکران هستم تا دوباره فیلم را ببینم.

100% – مت زولر سایتز (وبسایت راجر ایبرت): «جنگ ستارگان» جدید به‌قلم و کارگردانی رایان جانسون بی‌پروا است. مسیر خوبی که «نیرو بیدار می‌کند» باز کرد را هموار می‌کند و فرنچایز را به سوی درستی می‌برد.

100% – رابی کالین (The Telegraph): جنگ ستارگانی که تا به حال نده‌اید، جنگ ستارگانی که تا به حال لمس نکرده‌اید.

97% – جاشوا یل (IGN): «جنگ ستارگان: آخرین جدای» «جنگ ستارگان» خالص است! همه‌ی ساخته‌های قبلی فرنچایز را شسته و پهن می‌کند!

91% – اریک کان (ایندی‌وایر): «نیرو بیدار می‌کند» اسب تروایی بود که وارد شهر شد تا «آخرین جدای» از دلش بیرون بیاید و آتش بازی به راه بیاندازد.

90% – استفان زکرک (تایم): اهمیتی ندارد که چقدر پول پای این فیلم ریخته شده، احساسی که فیلم بهتان می‌دهد به همه‌اش می‌ارزد. استعداد رایان جانسون در این است که می‌داند کی دیگر ادامه ندهد!