بایگانی‌ها

گندالف در آمازون

گندالف در آمازون
گندالف در آمازون

سریال «ارباب حلقه‌ها» از پروژه‌های وسوسه‌کننده و حساسی است که آمازون قصد ساختنش را دارد. ایان مک‌کلن بازیگر نقش گندالف در اقتباس پیتر جکسون از داستان‌های سرزمین میانه در جدیدترین مصاحبه‌اش به ایفای دوباره‌ی نقش جادوگر سرزمین میانه علاقه نشان داده است. وقتی گراهام نورتون در برنامه رادیویی‌اش در کانال BBC Radio 2 با مک‌کلن صحبت کرد و در مورد سریال جدید آمازون پرسید، او این علاقه را ابراز کرد.

نورتون: «اذیت نمی‌شوی اگر کسی جای پای تو بگذارد و گندالف را در سریال جدید بازی کند؟»

مک‌کلن: «منظورت از یک گندالف دیگر چیست؟ من هنوز نقش را قبول نکردم چون هنوز از من درخواستی نشده. اما آیا کس دیگری برای نقش سراغ داری؟ گندالف بیش از 7000 سال عمر دارد، پس من هنوز پیر نشده‌ام.»

در حالی که مک‌کلن 78 ساله هنوز از بازی در نقش جادوگرها سیر نشده، همکارش، اندی سرکیس که گالم فیلم‌های پیتر جکسون را بازی می‌کرد ماه گذشته اعلام کرد علاقه‌ای به برنامه آمازون ندارد. «فکر نمی‌کنم، یعنی در این برهه از زندگی نه. احساس می‌کنم بخش زیادی از زندگی‌ام را در سرزمین میانه سپری کردم که ماجراجویی شگفت‌انگیزی بود، اما نمی‌توانم به عقب برگردم.»

با علاقه طرفداران «هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» به این پیر مرد انگلیسی آمازون به‌نوعی شانس آورده که سر ایان مک‌کلن دوست دارد در سریالش بازی کند. اما باید دید که رویکرد شبکه به اقتباس تازه چگونه است، و آیا حضور این بازیگر خطر مقایسه با ساخته‌ی جکسون را بیشتر می‌کند یا گارد طرفداران را پایین‌تر می‌آورد.