بایگانی‌ها

پشت پرده «انتقامجویان: نبرد بی‌نهایت»

پشت پرده «انتقامجویان: نبرد بی‌نهایت»
پشت پرده «انتقامجویان: نبرد بی‌نهایت»

«اونجرز: نبرد بی‌نهایت» قرار است تبدیل شود به بزرگترین ملاقات‌هایی که تاریخ سینمایی دنیای مارول به خودش دیده. هر کسی که در فیلم حضور داشته و اجازه داشته درباره‌اش حرف بزند اقرار کرده که این فیلم می‌تواند تاریخ بلاک باسترهای ابرقهرمانی را به قبل و بعد خودش تبدیل کند.

روند داستانی و در کل حوادث و اتفاقات این فیلم، مانند دیگر داستان‌ها و فیلم‌های مارول، تنها برگرفته از جهان سینمایی نیست بلکه تا اندازه‌ای هم تحت تاثیر پدران خود یعنی کامیک‌ها است. با توجه به آنچه که تاکنون درباره‌ی فیلم می‌دانیم، این که شخصیت تانوس قصد حمله به زمین را دارد و تمام شخصیت‌ها با هم متحد خواهند شد، چند خط داستانی کامیک مشهور وجود دارد که باید مرورشان کرد. چرا که به نظر می‌رسد جزو منابع الهام فیلمی هستند که احتمالا پر هزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما است.

دستکش بی‌نهایت (1991)

مشخص‌ترین خط داستانی با فیلم «نبرد بی‌نهایت» همین کامیک است. این کامیک حول شخصیت تانوس در جهان مارول روایت می‌شود. این که چطور این تایتان دیوانه شش سنگ بی‌نهایت را جمع می‌کند تا دستکش پر قدرتش را بسازد. تانوس خرابی‌های بسیاری در کهکشان به وجود‌ می‌آورد، نیمی از تمام موجودات را نابود می‌کند و بسیاری از ابرقهرمانان مارول را که بر ضدش قیام کرده‌اند از دم تیغ می‌گذراند. هنوز مشخص نیست که در فیلم آیا تانوس همه‌ی سنگ‌های بی‌نهایت دنیای مارول و در ادامه‌ی آن قدرت کامل دستکشش را به دست می‌آورد یا نه. اگر هم این قسمت از خط داستانی فیلم به طور کامل از کامیک پیروی نکند به نظر می‌آید ویرانی کهکشانی جزو ایده‌هایی است که حتما آن را خواهیم دید.

بی‌نهایت (2013)

داستان جاناتان هیکمن این طور روایت می‌شود که تنوس و محفل سیاهش به زمین حمله می‌کنند اما این حمله در حالی اتفاق می‌افتد که انتقام‌جویان در فضا مشغول رفع تهدید دیگری هستند. داستان زمانی به اوج خود می‌رسد که انتقام‌جویان با عجله به زمین برمی‌گردند، از هم جدا شده و هر کدام به دنبال اعضای مختلف محفل سیاه می‌روند.

از تریلر منتشر شده کاملا مشخص است که این کامیک بوک تاثیر بسزایی در چگونگی پی‌ریزی قصه دارد. تانوس و محفل سیاه از جبهه‌های مختلف به زمین حمله می‌کنند و به دنبال سنگ‌های بی‌نهایتی که در زمین پنهان شده می‌گردند. بعضی از انتقام‌جویان (مانند استار-لورد، ثور، هالک) در فضا به سر می‌برند و باید به زمین بازگردند، بعضی‌ها (مانند کاپیتان امریکا، بلک ویدو و سرباز زمستان) باید از گوشه نشینی بیرون بیایند، و بعضی‌ها هم (مانند دکتر استرنج، ویژن و بلک پنتر) زمانی که تهدید به در خانه‌شان می‌رسد باید ازخودشان دفاع کنند.

اونجرز مخفیانه

این کامیک بوک که در سال 2010 منتشر شده درباره‌ی استیو راجرز(کاپیتان امریکا) است که تیم اونجرز محرمانه‌ای را اداره می‌کند. این گروه از اونجرز عملیات‌های سری را انجام می‌دهند در حالی که تیم اونجرز اصلی سرگرم عملیات‌های عمومی است.

آن چه به نظر می‌رسد این است که کاپیتان امریکا در «نبرد بی‌نهایت» در دوره‌ی انجام عملیات‌های سری است. از طرفی همه می‌دانیم که با توجه به «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» تونی استارک هنوز با کاپیتان امریکا ارتباط دارد و می‌تواند زمانی که تهدید‌ها شروع شد او و تیمش را که بلک ویدو، هاوک و فالکون جزوش هستند خبر کند.

«اونجرز: نبرد بی‌نهایت» بهار 2018 در سینماها به نمایش در می‌آید.