بایگانی‌ها

آماری متفاوت از تبعیض‌ جنسیتی در هالیوود

آماری متفاوت از تبعیض‌ جنسیتی در هالیوود
آماری متفاوت از تبعیض‌ جنسیتی در هالیوود

با وجود این که به نظر می‌رسد مطالبات زنان هالیوود در سال 2017 بیش از هر سال دیگری افزایش یافته، طبق گزارشی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ظاهرا چنین اتفاقی نیافتاده.

 این دانشگاه با بررسی 1100 فیلم ساخته شده طی 11 سال اخیر به این نتیجه رسیده که تنها 4 درصد این آثار توسط زنان کارگردانی شده‌اند. به این معنا که به ازای هر 22 کارگردان مرد یک کارگردان زن در حال کار است. این تحقیق نشان می دهد که دوره‌ی حرفه‌ای زنان عموما کمتر از مردان است و به طور میانگین آن‌ها دوره‌ی حرفه‌شان را دیرتر از مردان آغاز کرده و زودتر از آنان به پایان می‌رسانند.

83.7 درصد زنان کارگردان هرگز فیلم دومشان را نمی‌سازند در صورتی که این رقم برای مردان 55.3 درصد است. از طرف دیگر زنان بسیار کم‌تر از مردان می‌توانند مدیوم کار خود را از فیلم‌های مستقل، با بودجه‌ی پایین و تلویزیون به فیلم‌های پرفروش‌تر و با بودجه‌ی بیشتر ارتقا بدهند.

 فقط 5.2 درصد تمام کارگردانان –مرد و زن- سیاه‌پوست یا افریقایی-امریکایی و 3.2 درصد آسیایی‌اند. از 43 کارگردان زنی که در بین سال‌های 2007 تا 2017 فیلم ساخته‌اند چهار نفر سیاه‌پوست دو نفر آسیایی و یک نفر اسپانیولی بوده‌اند.