بایگانی‌ها

معجزه استیون اسپیلبرگ!

معجزه استیون اسپیلبرگ!
معجزه استیون اسپیلبرگ!

مهارت و توانایی پل توماس اندرسون در در تکنیک سینما بر هیچ کس پوشیده نیست. پل توماس اندرسون آثار تحسین شده‌ای مانند «خباثت ذاتی»، «خون به پا خواهد شد» و «مرشد» را در کارنامه خود دارد. او همین طور از جمله فیلمسازانی است که زمانی که اثر فابل توجهی را می‌بیند نمی‌تواند درباره‌اش ساکت بماند.

اندرسون به تازگی در مصاحبه‌ای با شیکاگو تریبیون درباره‌ی ساخته‌ی جدید استیون اسپیلبرگ صحبت کرده است. او در این باره توضیح داده:

«زمانی که حرفی از کار با بازیگران، دوربین، رقص و هماهنگی بین این دو و پیوستگی صحنه‌ها وسط می‌آید مکس افولسس قهرمان من است. راستی فیلم  پست را دیده اید؟ استیون اسپیلبرگ در کار با دوربین به اندازه‌ی هر کسی در تاریخ سینما تبحر دارد. من فیلم را چند روز پیش دیدم و نمی‌توانستم باور کنم که او چطور توانسته با این همه آدم در یک مکان کوچک به این خوبی کار کند. او ده نفر در یک اتاق نشیمن دارد که همه در حال حرکت کردن هستند، همه چیز طبیعی جلوه می‌کند و دوربین بینشان می‌رقصد و ضبط می‌کند. چنین چیزی در استفاده از دوربین و کارگردانی یک معجزه است. نمی‌توانم صبر کنم که فیلم را برای بار دوم ببینم و دقت کنم که چطور توانسته چنین کاری انجام بدهد.»

«نخ خیال» ساخته‌ی تازه پل توماس اندرسون با بازی دنیل دی لوییس یکی از شانس‌های اسکار است و با «پست» ساخته‌ی استیون اسپیلیبرگ رقابت خواهد کرد.