بایگانی‌ها

نمایش و بررسی «گاوخونی» با حضور عوامل فیلم

نمایش و بررسی «گاوخونی» با حضور عوامل فیلم
نمایش و بررسی «گاوخونی» با حضور عوامل فیلم

 نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «گاوخونی» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی معلم روز یکشنبه ۱۰ مردادماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
از سلسله نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های هنروتجربه در روزهای یکشنبه هرهفته، این بار نوبت به فیلم «گاوخونی» می‌رسد. فیلمی که ۱۲ سال پس از اکران محدود اولیه آن، از ۱۷ خرداد در گروه هنروتجربه مجددا روی پرده رفته‌است. در این جلسه ابتدا از ساعت ۱۷ فیلم «گاوخونی » برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید و سپس از ساعت ۱۸:۳۰ نشست نقد و بررسی با حضور بهروز افخمی کارگردان فیلم و علی معلم تهیه‌کننده آن و هم‌چنین امیر پوریا منتقد جلسه برگزار می‌شود.
بهروز افخمی این فیلم را به تهیه‌کنندگی علی معلم در سال ۱۳۸۱ با اقتباس از داستان بلند گاوخونی نوشته جعفر مدرس صادقی ساخت و بعد از نمایش در جشنواره فیلم فجر به جشنواره کن راه پیدا کرد و در بخش دوهفته با کارگردانان این جشنواره به نمایش درآمد. این فیلم داستان کابوس‌های جوانی را حکایت می‌کند که خاطرات پدر مرده‎اش، شهر زادگاهش یعنی اصفهان و رودخانه زاینده رود او را به مرز پریشانی می‌رساند. نقش این جوان را که در بخش اعظم فیلم تنها صدای او به گوش می‌رسد، بهرام رادان بازی می‌کند و عزت‌الله انتظامی نقش پدر او را برعهده دارد. بهاره رهنما، سروش صحت، آرش مجیدی و آتیلا پسیانی سایر بازیگران این فیلم هستند.