بایگانی‌ها

این بهترین انیمیشن سال است؟

این بهترین انیمیشن سال است؟
این بهترین انیمیشن سال است؟

در دوره‌ای که حواس همه به انیمیشن‌های موفق پیکسار، دیزنی و دریم ورکز بود، استودیویی بی سر و صدا شکل گرفت و رشد کرد که خلاقیت در آن حرف اول را می‌زند. «کورالین»، «پارانورمن» و«عروسک‌های جعبه‌ای» انیمیشن‌های استودیو‌یی است که با هدف زنده نگه داشتن سنت انیمیشن‌های استاپ موشن (ایست-حرکتی) تاسیس شده و حالا با اثر جدید خود «کوبو و دو تار» نام خود را برای همیشه در دنیای انیمیشن ثبت کرده: لایکا.

«کوبو و دوتار» که از این هفته در سینماهای دنیا اکران خواهد شد، محصول جدید لایکا است و بازیگران سرشناسی چون متیو مک‌کانهی، چارلیز ترون و رونی مارا با صدای خود به شخصیت‌های آن جان بخشیده اند. کوبو داستان سفر اسطوره‌ای پسربچه‌ای در ژاپن باستان است که با  نوای دوتاری جادویی می‌تواند عروسک‌های ارویگامی کاغذی را زنده کند. یک میمون سخنگو و سوسک سامورایی  هم در این سفر جادویی همسفران کوبوی هشت ساله اند.

«کوبو و دوتار» هفته‌ی گذشته در جشنواره فیلم ملبورن هم به نمایش در آمده و در اکران‌های محدود منتقدان را شیفته‌ی خودش کرده. انیمیشنی تحسین‌برانگیز  با تصویرسازی خلاقانه که از حالا می‌تواند مدعی اصلی کسب اسکار  بهترین انیمیشن سال باشد.

مسلما برای تماشای این انیمیشن متفاوت در کشور خودمان باید چند ماهی منتظر باشیم، اما با دیدن تریلر «کوبو و دوتار» می‌توانید بیشتر با فضای این محصول جدید و جذاب لایکا آشنا شوید.