بایگانی‌ها

هشت نکته که درباره پل نیومن نمی‌دانید!

هشت نکته که درباره پل نیومن نمی‌دانید!
هشت نکته که درباره پل نیومن نمی‌دانید!

ده سال از درگذشت پل نیومن یکی از بزرگترین غول های بازیگری سینمای جهان گذشت که به همین بهانه ۸ نکته را که شاید درباره او نمی دانید مطرح می کنیم.

۱۰ سال از درگذشت پل نیومن یکی از بزرگترین غول های بازیگری سینمای جهان گذشت؛ بازیگری که در طول دوران زندگیش ۱۰ بار نامزد جایزه اسکار شد و یک بار نیز در سال ۱۹۸۶ آن را بدست آورد.

سایت IMDB به بهانه دهمین سالگرد وی ۸ نکته از ۸ فیلم بزرگ این ستاره دوست داشتنی سینما که ممکن است تاکنون نشنیده باشید آورده است که با هم می خوانیم:

فیلم «لوک خوش دست»

در فیلم «لوک خوش دست» ۲۰۰ تخم مرغ آب پز برای یکی از مشهورترین سکانس های فیلم در نظر گرفته شد که البته با توجه به تدوین هوشمندانه، تنها ۸ تخم مرغ آن را پل نیومن خورد و بقیه تخم مرغ ها توسط دیگر عوامل فیلم خورده شدند.

فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید»

 

عنوان اصلی فیلمنامه ویلیام گولدمن «ساندنس کید و بوچ کسیدی» بود و قرار بود استیو مک کویین نقش ساندنس را در فیلم بازی کند اما وقتی که استیو مک کویین از پروژه خارج شد عنوان فیلم به خاطر بزرگتر بودن نام پل نیومن از رابرت ردفورد ستاره تازه ظهور سینما، به «بوچ کسیدی و ساندنس کید» تغییر کرد.

فیلم «بیلیاردباز»

 

پل نیومن قبل از ایفای نقش ادی فلسون معروف به «تند دست» در فیلم «بیلیاردباز» هیچ وقت بیلیارد بازی نکرده بود. او برای این فیلم میز ناهار خوری اش را از خانه بیرون آورد و به جایش یک میز بیلیارد نصب کرد تا بتواند مهارت های خود را افزایش دهد.

فیلم «نیش»

در فیلم «نیش» (۱۹۷۳) پل نیومن در صحنه های ورق بازی یک بدلکار دست داشت و از دست های جان اسکارنی شعبده باز مشهور آمریکایی در سکانس ها ورق بازی فیلم به جای وی استفاده شده است.

فیلم «رنگ پول»

پل نیومن در فیلم «رنگ پول» (۱۹۸۶) جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را بدست آورد. او به همراه همسرش جوان وودوارد که پیش از او جایزه اسکار را برده بود به دومین زوج پس از ویوین لی و لارنس اولیویه تبدیل شدند که جایزه اسکار را برده اند.

فیلم «قضاوت»

نقشی که نیومن در فیلم «قضاوت» ساخته سیدنی لومت بازی کرد به بازیگران بزرگی چون داستین هافمن، جون وویت، روی شایدر، فرانک سیناترا، کری گرانت، رابرت ردفورد و ویلیام هولدن پیشنهاد شده بود.

فیلم «جاده ای به سوی تباهی»

پل نیومن و تام هنکس در سکانس خاکسپاری ابتدایی فیلم «جاده ای به سوی تباهی» قطعه پیانویی را به صورت واقعی می نواختند.

انیمیشن «ماشین ها»

«ماشین ها» انیمیشن ساخته کمپانی پیکسار آخرین فیلم پل نیومن و البته پرفروش ترین فیلم زندگی وی نیز بود که توانست در سراسر جهان ۴۶۲ میلیون دلار بدست آورد.

پل نیومن در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۸ بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان ریه در ۸۳ سالگی درگذشت.

مهر