بایگانی‌ها

دیگه چه خبر آقای اسکورسیزی؟

نامه اعتراض آمیز جمعی از هنرمندان
نامه اعتراض آمیز جمعی از هنرمندان

 

دنیای تصویرآنلاین-مارتین اسکورسیزی یکی از مهم‌ترین فیلمسازان معاصر و زنده است.آخرین فیلم او«مردایرلندی» محصول شبکه نتفلیکس آماده نمایش  است.پروژه «مردایرلندی» از بودجه پیش‌بینی شده پرهزینه‌تر شده است و می‌گویند 150 میلیون دلار هزینه تولید شده که بخشی از آن به جلوه های بصری دوران فنی مربوط می‌شود.

حال دلیل هزینه بالای جلوه‌های بصری چیست؟ مارتین اسکورسیزی تیم همیشگی و مسن خود را برای  این فیلم گنگستری جمع کرده است:جو پشی، رابرت دنیرو، آل پاچینو،هاروی کایتل و…

نتفلیکس این روزها درمورد نمایش عمومی (دو هفته اکران محدود برای واجد شرایط شدن در رقابت‌های جوایز پایان سال ) «مردایرلندی» دارد تدابیری می‌اندیشد.

اما در این دو سال مارتین اسکورسیزی به کدام پروژه‌ها علاقه نشان داده است؟

قاتلان ماه کاغذی

این درام تاریخی به لطف پروسه طولانی مدت «مرد ایرلندی» دارد به مرحله تولید نزدیک‌تر می‌شود.داستان درباره  قبیله بومی آمریکایی در اوسیج در سال‌های 1920 است که تحت شرایط مرموزی به قتل می‌رسند،پس از آنکه در مزرعه آنها نفت کشف می‌شود.این پرونده پای ماموران اف.بی.آی و  جی.ادگار هوور را به میدان می‌کشاند.اسکورسیزی علاقه فراوانی به چهره‌های تاریخی نشان داده و با این فیلم شاید جوابیه‌ایی به «جی.ادگار» ساخته کلینت ایستوود و بازی لئوناردو دی کاپریو نیز بدهد.

غافلگیرکننده نیست که لئوناردو دی کاپریو برای نقش ادگار مدنظر است اما هنوز مشخص نیست دی کاپریو این نقش را ایفا کند. داستان برگرفته از کتابی به همین نوشته دیوید  گرن است و اریک راث(نویسنده ستاره‌ای متولد شده است) فیلمنامه را  دارد می‌نویسد. اسکورسیزی احتمالا فیلمبرداری را بهار سال آینده شروع می‌کند.

رزولت

همانطور که گفتیم مارتین اسکورسیزی علاقه خود را به چهره های تاریخی نشان داده و در میان رئیس جمهوران آمریکا چه کسی جنجالی تر از تئودور رزولت؟

و قابل پیش بینی است دی کاپریو،بازیگر محبوب اسکورسیزی این نقش را ایفا خواهد کرد. کمپانی پارامونت  حقوق کتاب مرجع را خریداری کرده و  اسکات بلوم فیلمنامه را می‌نویسد.

پرزیدنت رزولت زندگی مرفه وکاملی با اعتباری سیاسی و نظامی پشت سر گذاشت. در سن 42 سالگی رئیس جمهور آمریکا شد. جوان ترین رئیس جمهور آمریکا لقب گرفت. او از حزب محافظه کار بود.هیچ زمانی برای شروع فیلمبرداری این پروژه مشخص نشده است.

گفتنی است که مارتین اسکورسیزی در موزه هنرهای معاصر نیویورک نیز تجلیل خواهد شد.