بایگانی‌ها

از تجسم تهران به صورت یک تیمارستان بزرگ تا کتاب چهار جلدی خاطرات

از تجسم تهران به صورت یک تیمارستان بزرگ تا کتاب چهار جلدی خاطرات
از تجسم تهران به صورت یک تیمارستان بزرگ تا کتاب چهار جلدی خاطرات

نشست رسانه‌ایی فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» مهران مدیری ساعاتی قبل برگزار شد. فیلمی که قرار است به عنوان نخستین فیلم بلند سینمایی مدیری در تعطیلی دو ماهه‌ی برنامه «دور همی» در ایام محرم و صفر جلوی دوربین برود.
مهران مدیری در این نشست درباره‌ی نخستین فیلم سینمایی‌اش گفت: «هشت سال است تصمیم دارم یک فیلم سینمایی بسازم اما هیچ وقت شرایطش فراهم نشد. داستان این فیلم  با یک نفر از 7 صبح شروع می شود و 5 بعد از ظهر به پایان می‌رسد و در مسیرش یک صفر تا صد دارد و در انتها باید یک امضا بگیرد. اما به طور تصاعدی اتفاق‌های بزرگ‌تری می‌افتد و قلاب‌ها به هم گیر می‌کند که به نتیجه اجتناب‌ناپذیری ختم می‌شود.»
مدیری ادامه داد: «طبیعتا با گروه تولید سریال‌هایم این فیلم را نمی‌سازم. فیلمنامه این فیلم تا 15 روز دیگر آماده می‌شود و بعد از آن تقاضای پروانه ساخت می‌دهیم. فکر نمی کنم برای دریافت پروانه ساخت مشکلی داشته باشیم و اگر مشکلی بود حل می‌کنیم.»

یک فیلم به شدت کمدی
مدیری در ادامه فیلمش را به شدت کمدی دانست و گفت: «ساعت 5 عصر فیلم کاملا رئال و اجتماعی و به شدت کمدی است. کمدی تلخی نیست اما ماهیت و سوژه آن تلخ است و کمدی به شدت پر‌رنگی دارد و کارکتر اصلی فیلم در انتها به جایی می‌رسد که دوباره باید از اول شروع کند.»
مدیری با بیان اینکه ساخت این فیلم به او انرژی می‌دهد گفت: «فیلم سینمایی به من انرژی می‌دهد. روی کیفیت این فیلم به شدت حساسم و شده هر سکانس را بیست بار تکرار می‌کنم و نمی‌گذارم نتیجه کار کسل کننده باشد.»
مدیری با بیان اینکه فیلم «ساعت 5 عصر» سکانس‌های شلوغی دارد، اعلام کرد گروه کارگردانی فیلمش شامل ده دستیار است و گفت: «در برخی سکانس‌های این فیلم بیش از هزار نفر هستند که کل پرده را پر می‌کنند. شخصا فیلمبرداری سکانس‌های داخلی را دوست دارم و در سریال‌هایم حتی اگر یک سکانس در حیاط هم داشتیم آن را هم داخلی می‌گرفتم. اما این فیلم آن قدر سکانس خارجی دارد که دمارم را در می‌آورد!»
مدیری با اعلام این که فیلمش یک نقد اجتماعی است گفت: «در این فیلم تهران را مثل یک تیمارستان می‌بینیم که هزاران نفر در آن می‌چرخند و از ابتدا تا انتها قرار است نقد اجتماعی را در این فیلم ببینیم.»

سیامک انصاری  تمام ین سال‌ها در حال تمرین نقشش در این فیلم بود
مهران مدیری با اعلام این که فیلمش با سرمایه‌گذار اول مارکت ساخته می‌شود، سیامک انصاری را به عنوان بازیگر اصلی «ساعت 5 عصر» معرفی کرد و گفت: «سیامک انصاری در تمام این سال‌ها در سریال‌هایم در حال تمرین برای این نقش بود. شخصیتی که همه بلاهای جهان سرش می‌آید را سیامک انصاری خوب بلد است بازی کند.»
مدیری با تایید کناره‌گیری اش از سریال سازی گفت: «ساخت سریال دیگر در توانم نیست. سریال دنیای خودش را داد و به شدت سخت است. مگر این که کار جدیدی مثل «دورهمی» پیش بیاید که جذاب باشد و مطمئن باشم مخاطب آن را دوست دارد.»

کتاب زندگینامه ام را در چهار جلد می نویسم
مهران مدیری در پایان این نشست از نگارش کتاب زندگینامه‌اش خبر داد و گفت: «از سال آینده نوشتن زندگینامه‌ام را در چهار جلد آغاز می‌کنم و کتابی که برشی چهل و چند ساله از تاریخ ایران و زندگی اجتماعی، فرهنگی، جنگ و هنر است.»