بایگانی‌ها

میکی ماوس نود ساله می‌شود/نکاتی که درباره میکی ماوس نمی‌دانید!

میکی ماوس نود ساله می‌شود/نکاتی که درباره میکی ماوس نمی‌دانید!
میکی ماوس نود ساله می‌شود/نکاتی که درباره میکی ماوس نمی‌دانید!

دنیای تصویر آنلاین-میکی ماوس شخصیت محبوبی که والت دیسنی خالقش بود هجدهم نوامبر نود ساله می‌شود.کمپانی دیسنی این روز را جشن خواهد گرفت . نخستین حضور میکی ماوس در دنیا  سال 1928 بود. والت دیسنی او را با الهام از موش طراحی کرد. شاید میکی ماوس محبوب‌ترین موش دنیا باشد که پس از رونمایی از او به دنیای مد، برای آموزش کودکان و حتی جمع کردن رای نیز استفاده شده است!

پیش از میکی ماوس ،دیسنی کاراکتر اوسوالت خرگوش خوش شانس را رونمایی کرده بود اما به دلیل اختلافی که میان والت دیسنی و شریکش به وجود آمد،او امتیاز استفاده از این کاراکتر را از دست داد.و سپس میکی ماوس و مینی ماوس  را طراحی کرد.هرسال تولد میکی و مینی ماوس را با هم جشن می‌گیرند. والت دیسنی تصور می‌کرد که میکی و مینی ماوس باهم ازدواج می‌کنند و ازدواجی پایدار دارند.

نخستین کلمه‌ایی که میکی ماوس در دنیای انیمیشن به  زبان آورده  در نهمین فیلمش به نام «کودک کارناوال» محصول 1929 است و این کلمه«هات داگ» است.نخستین حضور زنده میکی ماوس در یک برنامه زنده  در شهر لس آنجلس در 12 مارس 1931 بود.

والت دیسنی درباره خلق این شخصیت محبوب گفته بود که با الهام از چارلی چاپلین آن را طراحی کرد.

«ما شخصیت جذابی می‌خواستیم.به یک موش کوچولو فکر کرده بودیم که طنازی چارلی چاپلین را داشته باشد.یک رفیق کوچولو که تلاش می‌کند هر کاری از دستش برمی‌آید برای کمک انجام بدهد.»

والت دیسنی همراه انیماتور فرد  مور در سال 1935 تغییراتی در طراحی این شخصیت به وجود آورد چشمان او را درشت تر،دستکش سفید و نوک بینی کوچکتری برای او ساختند.