بایگانی‌ها

واگذاری کمپانی آردمن به کارمندانش

واگذاری کمپانی آردمن به کارمندانش
واگذاری کمپانی آردمن به کارمندانش

دنیای تصویرآنلاین-کمپانی آردمن یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید انیمیشن به صورت تک فریم یا استاپ-موشن در سال 1972 توسط  پیتر لورد و دیوید اسپراکستون تاسیس شدحال این دو اعلام کردند که نمی‌خواهند  استودیوی خود را که چهل سال پیش تاسیس کرده اند تعطیل نمایند و برای حفظ استقلال این کمپانی ، آنها سهام را به کارمندان خود واگذار خواهند کرد.

این کمپانی بریتانیایی تولید کننده انیمیشن‌های محبوبی چون «والاس و گرومیت» و «گوسفند ناقلا» و «فرار مرغی»است.

پیتر لورد و اسپراکسوتن در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپرتر اعلام کردند که این تصمیمی آنی نیست بلکه هفت سال است دارند به این موضوع فکر می‌نمایند.

پس نشان می‌دهد تصمیم قریب الوقوع آنها نبوده است. کمپانی در حال حاضر در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برد تا لحظه این واگذاری برسد و آنها به حفظ میراث و فرهنگی که به جا گذاشته اند  کمک نمایند.

پیتر لورد در ادامه افزود:« ما وقت زیادی برای ساختن کمپانی گذاشتیم. و سودمندانه به آن چسبیده بودیم. این تجارت ما نبود،همه چیز ما بود.بیانیه ما به دنیا بود.سال های سال کمپانی را مدیریت کردیم و فیلم ساختیم، آخرین چیزی که در دنیا می‌خواستیم واگذاری کمپانی به یک فرد دیگر بود.»

کمپانی آردمن در دو شعبه خود 130 کارمند  تمام وقت داشت اما وقتی استودیو مشغول کار روی پروژه هایی مانند «فیلم گوسفند ناقلا»،«فرار مرغی2» شد این رقم به 300 نفر رسید.

اسپراکستون می‌ گوید:«خیلی آسان می‌توانستند یک خریدار برای کمپانی پیدا کنند و آردمن به زیر مجموعه یک استودیو دیگر تبدیل شود.»

پیتر لورد و اسپارکستون بخشی از مدیریت کمپانی آردمن را با نیک پارک انجام می‌دهند که برنده چهار اسکار بهترین فیلم انیمیشن است و سی سال است یکی از چهره های خلاق کمپانی محسوب می‌شود.