بایگانی‌ها

از «بمب» و «کلمبوس» تا «میلیونر میامی» و «اسکی‌باز» / تازه‌ترین فیلم‌های اکران پاییز

از «بمب» و «کلمبوس» تا «میلیونر میامی» و «اسکی‌باز» / تازه‌ترین فیلم‌های اکران پاییز
از «بمب» و «کلمبوس» تا «میلیونر میامی» و «اسکی‌باز» / تازه‌ترین فیلم‌های اکران پاییز

از روز چهارشنبه 14 آذرماه 4 فیلم تازه نفس روانه اکران خواهند شد که در این میان یک فیلم دانش آموزی، یک فیلم اجتماعی و دو فیلم کمدی دیده می‌شود.

«کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی قرار است به سرگروهی پردیس کورش به روی پرده برود، فیلمی که علیمردانی در سکوت خبری در ایران و آمریکا تولید کرد. در این فیلم سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، مجید صالحی، هانیه توسلی، شبنم مقدمی، فریده سپاه منصور، عرفان ابراهیمی، میترارفیع، نیما نیک طبع به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین آهنگسازی این فیلم نیز در امریکا توسط احسان مطوری و همراهی مارک لندسن ساخته شده است. داستان این فیلم نگاهی به مهاجرت دارد.

کلمبوس

« میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی دیگر فیلمی است که به سرگروهی پردیس زندگی روانه سینماها می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دن کیشوت پس از فراغت از تدارک مقدمات کار نخواست بیش از این در اجرای نقشه خویش درنگ کند. حمید فرخ نژاد، علی قربانزاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بی حساب

« اسکی‌باز» فریدون نجفی نیز قرار است در همین زمان در برنامه صبح دانش آموزی اکران شود. «اسکی‌باز» اولین فیلم بلند سینمایی نجفی است که در سال ۱۳۹۶ در ارتفاعات زردکوه بختیاری ساخته شد. این فیلم نگاهی انسانی و عاطفی به زندگی کودکان و نوجوانان دارد و به نقد چالش‌های اجتماعی و تربیتی در این زمینه می‌پردازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بز کوهی که به روستاه پناه آورده، قرار است قربانى یک رسم محلى شود، جولى پسربچه‌اى است که تا عصر، قبل از مسابقه اسکى، فرصت دارد او را نجات دهد. امیررضا فرامرزی، آوا دارویت، رضا موری، حبیب تاجمیری، الهه صالحی، سید شهاب‌الدین طباطبایی، مژگان امیدی، مژگان محمودیان، غلامشاه قنبرى و منور رشیدی بازیگران فیلم “اسکی باز” هستند.

اسکی باز

«بمب، یک عاشقانه»ساخته پیمان معادی نیز از روز چهارشنبه روی پرده نقره‌ای سینماها می‌رود. در بحبوحه‌ جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیرجنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. «بمب؛ یک داستان عاشقانه» نشان می‌دهد که عشق و امید چطورحتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند. این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند، اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.

بمب

لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی، محمود کلاری، سیامک ادیب، نوید نوری، نوید ذبیحی، شایان دیلمقانی، صدرا علی‌محمدی و فرزاد رمضانی بازیگران آخرین ساخته معادی هستند.

هنرآنلاین