بایگانی‌ها

رابرت ردفورد:دموکراسی در تاریکی می‌میرد

بهترین فیلم‌های رابرت ردفورد
بهترین فیلم‌های رابرت ردفورد

ترجمه:ارغوان اشتری

دنیای تصویرآنلاین-چند ساعت پس از آنکه رابرت ردفورد-موسس جشنواره ساندنس- زود مراسم کنفرانس افتتاحیه جشنواره خود را ترک گفت، یادداشتی از او در سایت واشینگتن پست منتشر شد که به سیاست های دولت ترامپ خرده می‌گرفت و از مردم می‌خواست تا دوباره به پای صندوق‌های رای بیایند! او بی‌آنکه نامی از دونالد ترامپ مطرح کند به سیاست های او تاخت.

+++

رهبران مشهور امروزه آمریکا را با آمیزه ای از خشم و نومیدی درمورد آنچه زیر بینی ما دارد اتفاق می افتد، تماشا می‌کنم.  با این حال به خودم یادآور می‎شوم که به عنوان یک ملت چنین چالش هایی را قبلا تجربه کرده ایم- ما تا لبه، تا سرحد هرج و مرج رفته ایم اما در آخرین لحظه به سوی اصولی که هنوز به اشتراک شان می گذاریم ،عقب نشینی کردیم.

می‌توانیم دوباره عقب نشینی کنیم؟

به طرز غم انگیزی روشن است که ما رئیس جمهوری داریم که دست روی هرچیزی که می گذارد، بی‌شان و اعتبارش می کند، فردی که درک نمی کند(یا متوجه است؟)  وظیفه او پاسداشت دموکراسی ماست. در ضمن کسانی که باید برای اهداف پدران بنیان گذار ایالات متحده آمریکا تعادل ایجاد کنند،افرادی مانند رهبر حزب اکثریت سنا،میچ مک دونان،سیاست های پارتیزانی،وفاداری کور،ایدئولوژی های افراطی  و عقب مانده را انتخاب می کنند.

اما ما در مقام شهروند چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟

قدرتمندترین ابزار ما هنوز روند رای‌گیری الکترال است.نباید از فرصتی که در سال 2020 برای نه گفتن به دشمنی،تفرقه  و انتخاب تمدن و پیشرفت داریم حواس مان پرت شود.بیایید از بی اعتنایی صحبت نکنیم و امیدمان به مشاور ویژه نباشد: مشاور سابق در گل و لای سیاست های واشینگتن فرو رفت و مشاور بعدی فقط گزارشی خواهد بود که منتشر می کند. بیایید برای برگرداندن کشور تمرکزمان را روی قدرت رای‌های مان بگذاریم.

برای این کار از حالا باید شروع کنیم. اگر از دو رای گیری گذشته درسی آموخته باشیم، این است که باید انرژی خود را از ابتدا و مداوم روی نامزدهای شایسته و مسائل-داخلی وملی-متمرکز کنیم تا دموکراسی مان را نجات بدهیم.