بایگانی‌ها

غول‌های پیر «مخمصه» به سوالات کریستوفر نولان جواب می‌دهند

آل پاچینو در «مخمصه2»
آل پاچینو در «مخمصه2»

مخمصه (Heat) نه فقط یکی از بهترین فیلم‌های مایکل مان (بهترین فیلم؟)، یکی از بهترین‌های ژانر جنایی و قطعا یکی از قله‌های سینما در دهه‌ی نود است. فیلمی که فراتر از ساختار و داستانش به دلیل اولین رویارویی آل پاچینو و رابرت دنیرو، دو غول بازیگری، به یک یادگاری در تاریخ هالیوود تبدیل شده است.

هرچه گذشته، فیلم ارزش و احترام بیشتری پیدا کرده. به همین دلیل چند روز قبل آکادمی علوم و فنون سینمایی جلسه‌ای را برپا کرد برای تجدید دیدار و پرسش و پاسخ از عوامل فیلم. جلسه‌ای که اجرای آن را هم کریستوفر نولان بر عهده داشت. کارگردان ستاره‌‌ی این روزها که با «شوالیه تاریکی‌» ثابت کرده خودش هم از طرفداران قهار «مخمصه» است.

این جلسه طولانی پر است از بحث و نکته درباره‌ی فیلم، شخصیت‌ها و جنبه‌های فنی مانند فیلمبرداری و موسیقی. پیش از آن که نسخه‌ی کامل این جلسه را در دنیای تصویر آنلاین ببینید و متن آن را بخوانید، بخش جذابی از این برنامه را برای شما انتخاب کرده ایم که اختصاص دارد به پرداخت و پس زمینه‌ی شخصیت‌های فیلم. این ویدیو با سوال پیچیده‌ای از کریستوفر نولان و واکنش‌های جلب پاچینو و دنیرو شروع می‌شود (روندی که در کل جلسه ادامه دارد!) و می‌رسد به توضیحاتی ناگفته درباره‌ی کاراکترهای وینسنت و نیک و توضیحات شنیدنی مایکل مان.

این ویدیو را با زیرنویس فارسی در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.