بایگانی‌ها

سه دقیقه تشویق «متری شیش ونیم» در ونیز

سه دقیقه تشویق «متری شیش ونیم» در ونیز
سه دقیقه تشویق «متری شیش ونیم» در ونیز

دنیای تصویرآنلاین- دیروز نمایش اصلی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی در بخش افق‌های جشنواره جهانی ونیز با تشویق تماشاگران در سالن دارسنا روبه رو شد. فیلم سعید روستایی روز دوم سپتامبر دو نمایش برای مطبوعات داشت و دیشب اولین نمایش رسمی خود را آغاز کرد.

مجله اسکرین دیلی در مقاله معرفی فیلم‌های بخش افق‌ها درباره «متری شیش و نیم» نوشته است:

«متری شیش و نیم» سومین ساخته روستایی برنده بزرگی در جوایز حافظ بود (مراسم حافظ از سینمای ایران تجلیل می‌کند)و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرد. فیلم ماجرای یک یگان پلیس تحت فرماندهی یک رئیس را روایت می‌کند که تحقیقات درباره یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر او را به پرسش درباره‌ی ارتباط میان جامعه و اعتیاد می رساند. جمال ساداتیان (فیلم چهارشنبه‌سوری از اصغر فرهادی محصول 2006) فیلم را تهیه کرده است.»

دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپرتر که این فیلم را در بازار جهانی جشنواره جهانی فیلم فجر دیده بود در بخشی از نقد خود درباره «متری شیش و نیم» چنین نوشته است:»
« متری شیش و نیم روی لبه تیغ کشمکشی دایره وار قدم بر می دارد. در حالی که پلیس پیچیده ِ هم خوب و هم بد «صمد» با قاطعیت قاچاقچی جوان مواد مخدر«ناصر» را به تله می‌کشاند. «متری شیش و نیم» با وجودی که نمایش استعداد پخته سعید روستایی در دومین فیلم اوست، اما به واسطه تاکید بر آسیب انسانی از استعمال کوکائین، شیشه و هروئین خود را از فیلم‌های دیگر این ژانر متمایز می کند. «متری شیش و نیم» پرفروش ترین فیلم غیرکمدی در تاریخ سینمای ایران و برنده جایزه (سیمرغ ) تماشاگران از جشنواره ملی فیلم فجر نیز است. و دلیل اهدای این جایزه سخت نیست. بازیگران اصلی از فیلم اول سعید روستایی «ابد و یک روز» آمده اند و در «متری شیش و نیم»نقش آفرینی های عمیق غافلگیر کننده ای برای یک تریلر اکشن به نمایش می گذارند.

 

پس از نمایش فیلم «متری شیش و نیم» اولین علاقمند و منتقدی که درباره این فیلم واکنش نشان داد منتقدی اهل چکسلواکی به نام رادک فولتا  بود. او نوشت:متری شیش و نیم تریلری جنایی و پرکشش از ایران است. یکی از بهترین فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم ونیز. که مسلما دست خالی ونیز را ترک نخواهد کرد.

در ادامه گزارش‌های امید معلم از نمایش فیلم   و تصاویر از فوتوکال «متری شیش و نیم» را ببنید:

 

 

    https://www.aparat.com/v/A5XSQ