بایگانی‌ها

اهالی سینما در سوگ سردار شجاع ایران

اهالی سینما در سوگ سردار شجاع ایران
اهالی سینما در سوگ سردار شجاع ایران

در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار ملی و فرمانده نیروی قدس سپاه، سینماگران ایرانی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، سینماگران ایرانی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم 

«ابراهیم حاتمی‌کیا» در پی شهادت «سردار سلیمانی» در حساب شخصی خود نوشت:
هوالمحبوب
بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.
راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.
یادش جاودانه باد.
سرباز کوچکش ابراهیم حاتمی‌کیا.

خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود 

«مجید مجیدی» در پی شهادت شهیدقاسم‌سلیمانی نوشت:
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت شجاعانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والایشان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
به‌راستی در این وانفسا زیبنده‌ترین لباسی که بر تن ایشان می‌توانست مزین شود و قامت بگیرد، لباس زیبای شهادت بود. یادش گرامی و نامش بلند باد که در سرتاسر عمر پر برکت‌شان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی‌ادعا ذره‌ای از هدف متعالی‌اش پا پس نکشید.
بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می‌شود که تاثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.

خون شهید سلیمانی پایمال نخواهد شد

«مسعود ده‌نمکی» در صفحه شخصی خود نوشت: باید دید آمریکا چه چیزی را از دست داده که حاضر به انجام این ترور شده است؟ مطمئنا خون شهید سلیمانی پایمال نخواهد شد و پیش درآمد اتفاقات مهمی خواهد بود.
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است. دادن سر، نه عجب. داشتن سر، عجب است.

مردان بزرگ را نمی‌توان با تمام ابعاد وجودی‌شان شناخت 

مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که فیلمبرداری آن سال گذشته با حضور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کلید خورده بود، گفت: معمول این است که مردان بزرگ را نمی‌توان با تمام ابعاد وجودی‌شان شناخت. درباره سردار سلیمانی هم فکر می‌کنم هر کسی، بخش اندکی از خصوصیات این مرد بزرگ را دریافته است. سردار سلیمانی تنها به‌عنوان یک فرمانده نظامی مطرح نبود، او یک جامعه‌شناس بود، یک مرد اهل فکر بود، مستند به تصاویری که بارها از ایشان دیدیم و یا نقل قول کسانی که ارتباط نزدیک‌تری داشتند، ایشان اهل مطالعه بود، رمان‌های روز دنیا را می‌خواند، با ادبیات روز دنیا سروکار داشت. کسی بود که جدای از اینکه از منبع غنی تفکر شیعه تغذیه می‌کرد، با دیگر افکار هم آشنایی کامل داشت.آنچه برای ما به یادگار ماند، افتخار بزرگی بود که در زمان آغاز فیلمبرداری فیلم 23 نفر نصیب‌مان شد و این فیلم با حضور ایشان کلید خورد. مناسبتش هم این بود که بچه‌هایی که قرار بود فیلم روایت سرگذشت آن‌ها باشد، در زمان جنگ فرمانده‌شان همین حاج قاسم بود و او بود که اجازه حضور این نوجوانان در میدان جنگ را نمی‌داد و هریک به لطایف‌الحیلی توانستند خود را به میدان جنگ برسانند. تهیه‌کننده فیلم سینمایی «23 نفر» افزود: حضور حاج قاسم در آغاز فیلمبرداری 23 نفر یکی از نقاط عطفی بود که نه فقط برای فیلم ما که برای کلیت سینمای ایران رقم خورد و به‌واقع گمان نمی‌کردیم با چنین فاصله اندکی و به این زودی ایشان را از دست بدهیم. آنچه به‌صورت ویژه مورد نظرشان بود، بیشر این بود که آنچه در 8 سال دفاع مقدس به‌دست آوردیم و امروز تبدیل به گنجینه تاریخی یک ملت شده است را پاس بداریم و تا می‌توانیم در ارائه بخش‌های مهجور و مغفول مانده این دوران قدم برداریم. با ضایعه‌ای که امروز در کشور ما و فضای مقاومت در منطقه رقم خورد، باید کمی صبوری کنیم تا بتوانیم به تمامی ابعاد وجودی این مرد بزرگ اشراف پیدا کنیم.

سلام شهیدان مهدی باکری و احمد کاظمی بر تو باد

«علی ملاقلی‌پور» کارگردان سینما در صفحه شخصی خود نوشت:
بازگشت همه به سوی اوست .
سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست.
مطمئنا شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌گیرند.
سلام شهیدان مهدی باکری و احمد کاظمی بر تو باد.  چشمتان روشن.

رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد

مریلا زارعی بازیگر سینما  نوشت: «زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سید مرتضی آوینی) شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیا الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر. رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد.

و چه خوب فهمید مسیرش را…

«امیرعباس ربیعی» کارگردان فیلم «لباس شخصی» نوشت: «شرط شهید شدن شهید بودن است و چه خوب فهمید مسیرش را… خوب فهمید دنیا مزرعه آخرت را…و سخت‌ترین زراعت‌ها؛ مقاومت است و شهادت بالاترین سود آن…چه باک؛ وقتی خدا مشتری توست!
سر خم می سلامت شکند اگر سبویی…شهادت مبارک سردار. #انتقام سخت»

گروهی دیگر از اهالی سینما دل‌نوشته‌هایی را در صفحات خود منتشر کردند که گزیده‌ای از آنها در پی می‌آید.
علیرضا شجاع‌نوری: امروز هیچ‌کس خوشحال نیست جز خودش. پایان انتظارش.
محمدمهدی عسگرپور: بدانسته فلک را درگشایی…
محمدحسین مهدویان: در عالم رازی هست که جز با پیام خون فاش نمی‌شود…
سیدمحمود رضوی: انالله و اناالیه راجعون. شهادت هنر مردان خداست.
سیاوش حقیقی: شهادتت، گوارای وجود #انتقام_سخت
محمدحسین قاسمی: گرگ‌ها خوب بدانند در این ایل غریب، گرچه پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز…
منصور سهراب‌پور: شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست. در راه عقیده رفتن مرد می‌خواهد؛ چه در خیابان چه در جبهه جنگ
آزیتا موگویی: از سوی توییم و به سوی تو بازمی‌گردیم #قاسم_سلیمانی
منصور لشکری قوچانی: شهدا زنده‌اند… شهادت سردار سلیمانی برای تمام عدالت‌خواهان جهان سخت و جانکاه است
بهنوش بختیاری: شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست در راه عقیده رفتن مرد می‌خواهد… چه در خیابان چه در جبهه جنگ. حاج‌قاسم خجسته باد این افتخار، گوارای وجودت این شهادت و شهامت.
امین زندگانی: در بهت فرو می‌رویم از حماقت این همه احمق‌های بزرگ
خسرو احمدی: اولین باری که دیدمتون از شیر مردیتون کلی لذت بردم. روحتون قرین رحمت خدا باشه. دلاوری بودی و هستی. شهادتت مبارک
لیلا اوتادی: مرد سیاسی محبوب دل‌ها که پشت میز نبود و به‌جای حرف در میادین جنگ عمل می‌کرد. پروازت مبارک
نیوشا ضیغمی: چقدر تنهاتر شدیم حاج قاسم. بزرگ‌مرد. شهادتت مبارک.
نفیسه روشن: شخصیت نترس ایشان را دوست داشتم. یادم نمی‌ره زمان کابوس (داعش) چشم‌ها به قدرت سردار سلیمانی بود.