بایگانی‌ها

چند نکته درباره نامزدهای اسکار بهترین فیلم

نامه سرگشاده به اسکار
نامه سرگشاده به اسکار

ترجمه:سمیرا نوری دنیای تصویرآنلاین- تا ساعاتی دیگر تکلیف جوایز اسکار امسال نیز مشخص می‌شود. سالی که فیلم‌های خوبش به فیلم‌های متوسط آن می‌چربید. در ادامه چند نکته درباره فیلم‌های نامزد اسکار 2020 بخوانید:   جوکر: واکین رافائل فینیکس بازیگر نقش جوکر درباره‌ی این که چرا این نقش را پذیرفت، گفت: من این نقش را قبول کردم، برای این که نمی‌دانستم چه احساسی نسبت به آن دارم. وقتی همه چیز معلوم باشد، ماجرا کسل کننده می‌شود. این ابهام باعث شد که نقش را قبول کنم و درباره‌ی آن حدسیاتی بزنم. این بازیگر، اجرای درست و کامل خنده‌ی جوکر را سخت‌ترین بخش بازی‌اش در این فیلم اعلام کرد.   داستان ازدواج: فیلمبرداری لحظه‌ی اوج صحنه‌ی دعوای نیکول (اسکارلت ژوهانسون) و چارلی (آدام درایور)، بیش از دو روز طول کشید. با توجه به ماهیت انفجاری این لحظه، سراسر آن صحنه باید به صورت یک جا فیلمبرداری می‌شد. به همین منظور برای هر بار فیلمبرداری کل صحنه مجددا راه‌اندازی می‌شد و این زن و شوهر نیز هر بار باید خود را به طور کامل آماده می‌کردند.   مرد ایرلندی: آل پاچینو گفت که احساسش در حین فیلمبرداری مرد ایرلندی، شبیه به احساسی بود که در زمان فیلمبرداری فیلم‌های دهه‌ی 1970 داشت. رابرت دنیرو گفت که دلش می‌خواست این فیلم عنوان کتابی را که فیلمنامه‌اش را از آن اقتباس کرده بود، حفظ می‌کرد. فیلم مرد ایرلندی از رمان “شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی” (I Heard You Paint Houses اثر چارلز برنت اقتباس شده بود. دنیرو همچنین گفت که این فیلم نشان دهنده‌ی یک تجارت ناتمام بین او و اسکورسیزی است.   روزی روزگاری در هالیوود: کوینتین تارانتینو گفت که فیلمنامه‌ی فیلم اخیرش روزی روزگاری در هالیوود را شخصی‌ترین کار خودش می‌داند. او گفت که نوشتن این فیلمنامه به مدت پنج سال به طول انجامید. تارانتینو همچنین درباره‌ی بازیگران فیلمش گفت که از نظر او لئوناردو دی کاپریو و برد پیت هیجان‌انگیزترین زوج سینمایی از زمان روبرت ردفورد و پل نیومن تا اکنون، هستند. او گفت که خودش را به عنوان یکی از خوشبخت‌ترین کارگردانان هالیوود می‌شناسد، چرا که توانسته باعث همکاری لئوناردو دی کاپریو و برد پیت در یک فیلم مشخص شود.   فورد در برابر فراری: مت دیمون گفت که نخستین انگیزه‌اش برای بازی در فیلم فورد در برابر فراری، ایفای نقش در کنار کریستین بیل بود. او همچنین گفت که کریستین بیل برای بازی در این فیلم باید حدود 32 کیلوگرم وزن کم می‌کرد. بیل برای بازی در فیلم معاون 2018، مجبور شده بود مقدار زیادی وزن اضافه کند. دیمون گفت که در این مورد از بیل پرسیده است که چگونه توانسته این مقدار وزن کم کند؟ بیل به او پاسخ داده: با غذا نخوردن!   خرگوش جوجو(جوجو ربیت): تایکا وایتیتی کارگردان فیلم، در تحقیقات خود دریافت که سربازان آلمانی بسیار پویا و خوش‌پوش بودند. او همچنین دوست نداشت فیلمی جنگی در ژانر سنتیِ تاریک و ترسناک بسازد. او در عوض خواست تا فضای شهر را به وسیله‌ی یک جشن ظاهری نشان دهد و لباس‌‌های شیک بر تن بازیگران فیلم کند. تایکا وایتیتی می‌خواست همه چیز شاد به نظر برسد و در زیر پوست این شادی فروپاشی رایش سوم را به نمایش گذارد.   زنان کوچک: فلورنس پیو بازیگر نقش ایمی که قبل از بازی در زنان کوچک، در حال بازی در فیلم میدسامر (2019) بود و تازه چند روز بود که کارش را در آن فیلم تمام کرده بود، گفت که بازی در نقش ایمی بعد از فیلم اضطراب‌زایی مانند میدسامر، به مثابه‌ی یک روش درمانی برای او بوده است. فلورنس پیو در صحنه‌هایی از هر دوی این فیلم‌ها تاج گل به سر داشت، در حالی که دو نقش بسیار متفاوت را در زنان کوچک و میدسامر بازی می‌کرد.   1917: بازیگران این فیلم، شش ماه قبل از شروع فیلمبرداری، تمرینات خود را آغاز کرده بودند. نام اصلی دو شخصیت اصلی داستان، تا پایان فیلم مشخص نمی‌شد. همچنین، 1585 متر سنگر برای این فیلم ایجاد شد. نخستین و آخرین صحنه‌ی فیلمبرداری 1917، روی یک سرباز که زیر یک درخت نشسته است تمرکز دارد. این کار با این هدف انجام شد تا حس یک سفر به پایان رسیده را منتقل کند.   انگل: بونگ جو – هو، کارگردان انگل، در مورد تجربه‌ی خود از فیلمبرداری در یک خانه‌ی ثروتمند کره‌ای حرف زد. کارگردان فیلم انگل همچنین در جشنواره‌ی فیلم مونیخ گفت که فیلمنامه‌نویسی را دوست ندارد و در مواقعی که مشغول به این کار است عصبی و مضطرب می‌شود، حتی در قبال خانواده‌اش. او گفت که از سال 2015 به ساختن این فیلم فکر می‌کرده و فیلمنامه‌ی نهایی را در سه ماه و نیم نوشته است. این فیلم چهارمین فیلمی بود که بونگ جو – هو و سونگ کانگ – هو در آن همکاری کردند.