بایگانی‌ها

در جستجوی پدر

در جستجوی پدر
در جستجوی پدر

فیلمنامه‌نویسان این فیلم دن اسکنولن، جیسون هدلی و کیت بونین هستند. این انیمیشن مورد توجه منتقدانی که اهل ماجراجویی هستند، قرار گرفته است. بیشتر منتقدان این انیمیشن را فیلمی لذت‌بخش معرفه کرده‌اند.

«به پیش» نخستین بار در جشنواره برلین به نمایش درآمد.

«به پیش» ماجرای برادران لایت فوت را که از جنس پری یا جن هستند، نقل می‌کند. این دو برادر به نام‌های یان و بارلی که صداپیشگی آنان را به ترتیب تام هالند و کریس پرت انجام داده‌اند، سفری را برای تغییر زندگی‌شان آغاز می‌کنند تا به خود ثابت کنند که هنوز اسراری جادویی در جهان وجود دارد. برادران لایت فوت تلاش می‌کنند تا به کمک تکه چوب سحرآمیزی که پدرشان پیش از فوتش به آن‌ها پیشکش کرده بود، پدرشان را برای تنها یک روز زنده و ظاهر کنند. بارلی زمانی که بسیار کوچک بود پدر خود را از دست داد، در حالی که یان در آن زمان هنوز به دنیا نیامده بود. آن‌ها توانستند با استفاده از طلسمِ تکه چوبِ سحرآمیز تنها پاهای پدر خود را به جهان برگردانند، در حالی که بقیه‌ی بدن او همچنان محو مانده است. یان و بارلی به دنبال راهی برای پدیداری سایر بخش‌های بدن پدرشان می‌گردند. آن‌ها برای این کار زمان بسیار محدودی دارند.

سایت راتن تومیتوز، نشان می‌دهد که فیلم «به پیش» توانست از میان ۴۸ نفر منتقد، نظر مثبت ۸۱ درصد را با میانگین ۸٫۳۸ از ۱۰ جلب کند. این سایت در جمع‌بندی نظر منتقدان نوشت: «به پیش» ممکن است در مقایسه با کارهای کلاسیک پیکسار، مورد توجه کمتری واقع شود اما این فیلم از فرمول‌های موثری برای تولید استفاده کرده است. این فیلم بر شایستگی‌های ویژه‌ی خود چون ماجراجویی سرگرم‌کننده، خیره‌کننده و دلهره‌آور تکیه دارد. «به پیش» توانست در متاکریتیک دیگر سایت منعکس‌کننده‌ی نظرات منتقدان، از میان ۲۴ نقد انجام شده، نظر مثبت ۱۴ منتقد را به دست آورد. این فیلم، در این سایت توانست، امتیاز ۶۲ از ۱۰۰ را بر مبنای نقد‌های منتشر شده، به دست آورد که نشان‌دهنده‌ی «نقدهای در مجموع مطلوب» است. این انیمیشن هنوز با هیچ نظر منفی روبه‌رو نشده است.

اشلی منزل منتقد راتن تومیتوز نوشت: این انیمیشن یک سفر خوشایند توسط شرکت پیکسار را نقل می‌کند.

کریستن اکونا منتقد اینسایدر نوشت: این انیمیشن بهترین کار پیکسار نیست اما داستانی دارد که می‌تواند بسیاری از افراد را درگیر خود کند.

کریستن هارلوف آفریننده‌ی  S.E.N Liveنوشت: این فیلم جادوی پیکسار را دارد.

کریس ای هینر منتقد گیم اسپات نوشت: این فیلم یک تجربه‌ی بسیار احساسی است.

استیون واینترب منتقد کلایدر نوشت: این برای هیچ کسی شگفت‌آور نیست که پیکسار دوباره یک فیلم عالی را عرضه کرده باشد.

آلیسون فورمن منتقد مشیبل نوشت: این فیلم یک فیلم عجیب و فوق‌العاده است.

ژرمن لوسیر منتقد گیزمودو نوشت: به این انیمیشن علاقه‌ی چندانی ندارم اما باید بگویم که توانسته یک بستر احساسی بزرگ را ایجاد کند.

تیم روبی در تلگراف نوشت: این فیلم شاید در میان کارهای پیکسار، یک تولید متوسط باشد اما می‌توان آن را کاری لذت‌بخش نامید.