بایگانی‌ها

پنج میلیارد دلار زیان مالی سینماهای جهان

پنج میلیارد دلار زیان مالی سینماهای جهان
پنج میلیارد دلار زیان مالی سینماهای جهان

سال گذشته فروش جهانی سینما چهل و دو میلیارد دلار بود که رقم بسیار بالایی است. اما این رونق جهانی این روزها جای خود را به اضطراب و نگرانی داده است. چرا که با شیوع کرونا ویروس که بسیاری از مسوولان بهداشت جهانی آن را اپیدمی در دنیا تلقی کرده‌اند،مردم از حضور در مجامع عمومی پرهیز می‌کنند.
تا دوشنبه شب کوید-نوزده(کرونا ویروس) بیش از نه هزار نفر را در دنیا آلوده کرده است. بیش از سه هزار نفر جان خود را از دست داده اند.بیشترین آمار مرگ به کشور چین تعلق دارد که آلودگی از آنجا آغاز شده است.سالن‌های سینما مدتهاست که در چین بسته شده.

در کره جنوبی ،ایتالیا، ژاپن (که سومین کشور پرمخاطب جهان است) فروش فیلم‌ها شدیدا تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته است.بسیاری از کارشناسان عقیده دارند تا حالا بیش از پنج میلیارد دلار شیوع بیماری به صنعت سینمای جهان زیان زده است.این زیان مالی بالاتر هم خواهد رفت اگر شیوع بیماری ادامه پیدا کند و اپیدمی در کشور آمریکا آغاز شود .آمریکا سه مرگ و صد بیمار مبتلا به کرونا ویروس را اعلام کرده است.

در چین هفت هزار سالن سینما کماکان بسته است.در بازه زمانی ماه ژانویه تا فوریه فروش امسال سینما درچین چهار میلیون دلار بوده درحالی که سال گذشته در همین زمان فروش فیلم ها در کشور چین یک میلیاردو هفتاد و شش میلیون دلار برآورد شده است.کارشناسان عقیده دارند زیان صنعت سینما درچین تا پایان ماه فوریه به دو میلیارد