بایگانی‌ها

«کلوزآپ» فیلم محبوب برادران سفدی

«کلوزآپ» فیلم محبوب برادران سفدی
«کلوزآپ» فیلم محبوب برادران سفدی

بنی و جاش سفدی اهل شهر نیویورک هستند،این دو برادر میان علاقمندان فیلم‌های مستقل جایگاه خاصی با همان چند فیلمی که ساخته‌اند، پیدا کردند. اما در میان پنج فیلم محبوب جاش سفدی فیلمی از عباس کیارستمی نیز به چشم می‌خورد:«کلوزآپ»
جاش سفدی درباره «کلوزآپ» می‌گوید:«شیوه‌ای که فیلم واقعیت و داستان را درهم می‌آمیزد،حکم ستاره شمالی را برای من دارد. کیارستمی فیلمی درباره فیلمساز معاصر ایرانی محسن مخملباف و مقاله‌ای که در روزنامه درباره شخصی که خودش را جای مخملباف جا زده تا خانواده‌ای را تلکه کند، ساخته. کیارستمی رفته و این شخص(حسین سبزیان) را که خود را جای فیلمساز جا زده و خانواده‌ای که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، به عنوان گروه بازیگران استخدام کرده.کیارستمی این سناریو را گویی که فیلمنامه است، بازآفرینی کرده.
کیارستمی از زندگی واقعی همانند فیلمنامه بهره گرفته، شما دارید بازیگران واقعی را تماشا می‌کنید که اتفاقی را که چندی پیش در زندگی‌شان افتاده، اجرا می‌کنند. ثمره کار جادویی است. نتیجه کار چیزی است که فقط فیلم می‌تواند به شما ارائه کند.کلوزآپ باعث می‌شود از خودتان سوال بپرسید. از خودتان بپرسید، شخصیت چیست؟ درباره حس همدلی از خودتان بپرسید. چون مسلما دارید متوجه می‌شوید که این آقا(سبزیان) قطعا بازیگر بزرگی است. و سپس یکی از پیچیده‌ترین لحظات در تمام فیلم‌ها را مشاهده می‌کنید:وقتی که محسن مخملباف این آقا(سبزیان) را از دم در زندان برمی‌دارد و او را با موتورسیکلت در تهران می‌برد. کلوزآپ شاهکار است.

 

پنج فیلم محبوب جاش سفدی عبارتند از :«دزد دوچرخه» ساخته ویتوریو دسیکا، «رفقای خوب» ساخته مارتین اسکورسیزی، «کلوزآپ» ساخته عباس کیارستمی،«بعدازظهر سگی» ساخته برایان دی پالما،«۲۰۰۱:یک اودیسه فضایی» ساخته استنلی کوبریک.
پنج فیلم محبوب بنی سفدی:«نشویل» ساخته رابرت آلتمن،«مرد فراری» ساخته روبر برسون،«روشنایی های شهر» ساخته چارلی چاپلین,«ارتباط فرانسوی»ساخته ویلیام فردکین، MILESTONES)ساخته رابرت کریمر، جان داگلاس